موانع انتقال مرکز به بغلان مرکزی بررسی می شود

D5B06579-09D2-4219-A688-92D7816D85E4_mw1024_s_nوزارت امور داخله و اداره ارگانهای محل وظیفه گرفته اند تا موانع برای انتقال مرکز ولایت بغلان از شهر پلخمری به بغلان مرکزی را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، این تصمیم در دیدار شام دیروز (۱۱جدی) رئیس جمهور غنی با بزرگان ولایت بغلان گرفته شده است.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، نماینده گان و متنفذین ولایت بغلان مشکلات خود را بازگو کرده و خواهان انتقال مرکز ولایت به ولسوالی بغلان مرکزی شدند.

این بزرگان ضمن اشاره به مشکلات امنیتی در ولایت بغلان، یادآور شدند که در ولسوالی بغلان مرکزی زمین فراوان برای انجام ماسترپلان و ایجاد تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

به عقیده آنان، با انجام این کار، مشکلات امنیتی در بغلان کمتر شده و زمینه کاریابی برای شمار زیادی نیز فراهم می شود.

بعد از این اظهارات، رئیس جمهور غنی گفت که مشکل اصلی مردم بغلان، تامین عدالت است که برای این منظور و جهت رسیده گی به مشکلات مردم، وزیر داخله و سرپرست ریاست مستقل ارگان های محل وظیفه دارند تا موانعی را که چرا مرکز ولایت بغلان از پلخمری به بغلان مرکزی انتقال نمی گردد، به طور عاجل بررسی نمایند.

در عین حال، رئیس جمهور اظهار داشت که این هیئت همچنین وظیفه دارد تا اوضاع عمومی ولایت بغلان بخصوص وضعیت معارف و دانشگاه های آن را مورد بررسی قرار دهد.

Author

About Author