موافقت انصارالله یمن با آتش‌بس پنج روزه‌

شورای سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای موافقت ضمنی خود را با آتش بس پنج روزه عربستان اعلام کرد.

شورای سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای موافقت ضمنی خود را با آتش بس پنج روزه عربستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای در اولین واکنش خود به آتش بس پیشنهادی عربستان که قرار است از روز سه‌شنبه اجرایی شود، اعلام کرد که با این پیشنهاد به شکل اولیه موافق است.

در این بیانیه انصارالله یمن بر لزوم پایان فوری محاصره مردم یمن تاکید و اعلام کرده است که با هرگونه تلاش یا طرح مثبت و جدی برای پایان دادن به رنج‌های مردم یمن و کمک‌رسانی به مردم بدون هیچ گونه مشکل و یا مانعی، مثبت برخورد می‌کند.

در این بیانیه انصارالله یمن از تلاش کشورهای برادر و دوست برای پایان دادن به تجاوز نظامی عربستان به یمن و رنج‌های مردم این کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرده که این تلاش‌ها به طرحی برای پایان دادن به رنج‌های مردم یمن و رسیدن کمک‌های انسانی به آنها بیانجامد.

انصارالله یمن در ادامه بیانیه خود بر لزوم از سرگیری مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل تاکید و اعلام کرده است که ما از ایستادگی اسطوره‌ای مردم یمن و فداکاری‌هایشان در قبال حملات وحشیانه عربستان تقدیر می‌کنیم.

در همین راستا شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن که توسط انصارالله تعیین شده نیز در سخنانی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن با آتش بس پنج روزه‌ای که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز شنبه آن را مطرح کرد، موافقت می‌کنند. وی تاکید کرد: ما با تلاش برخی کشورهای دوست و برادر در برقراری آتش بس انسانی که به محاصره مردم یمن و کشتی‌های تجاری پایان داده و راه برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم یمن را می‌گشاید، موافقیم.

غالب لقمان در عین حال به عربستان و حامیان داخلی آن هشدار داد که “هرگونه نقض نظامی آتش بس انسانی توسط القاعده و یا حامیان آن بدون جواب باقی نخواهد ماند و ارتش ناچار است در این موقعیت به مسئولیت ملی خود عمل کند.”

Author

About Author