موارد اختلافی رهبران حکومت، کم ارزش تر از منافع ملی است

شورای حراست و ثبات افغانستان می گوید که موارد اختلافی رهبران حکومت وحدت ملی هیچ ارتباطی با منافع ملی ندارد و باید به زودی حل شود.

5464646

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسعود ترشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان با حضور در نشست خبری، موضع این شورا در قبال مشکلات موجود بین رهبران حکومت وحدت ملی را بیان کرد.

وی اظهار داشت که اکنون دوره انتخاباتی نیست که دروازه های بزرگان برای حل اختلاف و تجمعات و قدرت نمایی «دق الباب» شود و مشکلات فعلی نباید به شکل کمپاین های حمایتی و انتخاباتی حل شود.

ترشتوال با بیان اینکه در ایجاد حکومت وحدت ملی به رای ملت حرمت نشد و حکومت توافقی به وجود آمد؛ اظهار داشت که رهبران فعلی بر مبنای مصلحت آمده اند و باید به همان شکل نیز مشکلات خود را حل کنند.

منبع اظهار داشت که شورای حراست در حل مشکلات موجود از هیچ یک از رهبران حکومت (رئیس جمهور و رئیس اجرائیه) حمایت نمی کند.

سخنگوی شورای حراست و ثبات تصریح کرد که اختلافات موجود سرخوردگی سیاسی، یاس و ناامیدی مردم، گستاخ شدن و جسور شدن دشمنان امنیت داخلی و متاثر ساختن روحیه سربازان امنیتی را به دنبال دارد.

وی همچنین بیان داشت که آنچه به نفع مردم و مصالح افغانستان است، باید از سوی رهبران حکومت تمکین شود؛ زیرا افغانستان محتواست و اختلافات فعلی بین رهبران، شکل است و در این بین، محتوا نباید قربانی شکل شود.

ترشتوال با اشاره به انتخابات آینده گفت :«باور ما (شورای حراست و ثبات) این است که تعلل در انتخابات به خیر مملکت نیست و انتخابات باید به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود.»

وی تاکید کرد که تدویر لویه جرگه اولویت شورای حراست است و باید برگزار شود، تا در مورد انتخابات و آینده حکومت تصمیم گرفته شود.

54654654

سخنگوی شورای حراست و ثبات با اشاره به اینکه یکتعداد معتقد هستند این شورا اپوزیسیونی برای حکومت است؛ اظهار داشت که حکومت موجود نیاز به اپوزیسیون ندارد؛ چون ناکامی و ناکارآمدی اش اوپوزیسیون است.

وی همچنین تصریح کرد که شورای رهبری حراست، علاقه ای برای حضور در ساختار حکومت ندارد؛ اما یک جریان بزرگ سیاسی است و از مجرای قانون در هر انتخاباتی وارد می شود و حضور فعالی خواهد داشت.

این عضو شورای حراست و ثبات تصریح کرد که این شورا در شرایط فعلی از هیچ یک از رهبران حکومت وحدت ملی حمایت نمی کند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که اختلاف بین رهبران حکومت وحدت ملی در این اواخر افزایش یافته و از سوی دیگر تا حال تعهد این رهبران برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی، هیچ پیشرفتی نداشته است.

Author

About Author