مواد فروش معرفی کنید، ۵۰ هزار افغانی پاداش بگیرید

وزارت امور داخله برای مبارزه جدی با فروشنده گان مواد مخدر در شهر کابل، از مردم کمک خواسته و برای معرفی هرکدام از آنها ۵۰هزار افغانی پاداش تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله برای مبارزه هرچه بهتر با پدیده مواد مخدر، لیست ۲۹ نفری را امروز (۲۵جدی) به نشر رسانده و در اختیار مردم قرار داده است.

در خبرنامه این وزارت آمده است که «ما صدای شما را شنیدیم و بار بار شنیدیم، دیدن گروه‌ های جوانان معتاد، خانواده های از هم پاشیده بخاطر مواد مخدر، بلند رفتن جرم های ناشی از اعتیاد و نبود مصوونیت در کوچه ها و پس کوچه های کابل ربط مستقیم به فروش و توزیع مواد مخدر دارد.»

خبرنامه می افزاید که قاچاقبران با معتاد ساختن جوانان تلاش دارند تا از آنها به عنوان یک «نیروی برده» در گسترش جرم استفاده کنند.

وزارت امور داخله می گوید که این ۲۹ تن شبکه عمده توزیع مواد مخدر در کابل هستند که تا حال توانسته اند از چنگ پولیس فرار کنند؛ اما با کمک میلیون ها شهروند در کابل، می توان آنها را تثبیت و به پنچه قانون سپرد.

این وزارت ضمن بیان اینکه حکم سارنوالی برای بازداشت هریک آنها صادر شده است، تاکید دارد؛ «اطلاعی که بتواند منجر به دستگیری آنها شود، علاوه بر مکافات معنوی، مبلغ ۵۰ هزار افغانی نیز از جانب وزارت امور داخله برای اطلاع دهنده پرداخت می ‌گردد و هویت شما محفوظ می‌ ماند».

در خبرنامه شماره های ۰۷۹۹۳۳۳۲۷۹، ۰۷۴۴۱۴۱۱۱۹ و ۰۷۹۱۱۹۴۶۶۶ نیز در اختیار مردم قرار داده شده تا با تماس به آنها، از محل بود و باش مواد فروشان آگاهی دهند.

این درحالی است که وزارت امور داخله پیش از این سه لیست دیگر از زورمندان و افراد مسلح غیرمسوول را نیز نشر کرده و از آنها خواسته بود، خود را به این وزارت معرفی کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *