مهندسان امریکا کارساختمان دارالمعلمین شبرغان را ناتمام گذاشت

سرمفتش امریکا برای بازسازی افغانستان گزارشی از بررسی ساختمان دارالمعلمین شبرغان ولایت جوزجان نشر کرده که براساس آن مهندسان نظامی امریکا کار این ساختمان را ناتمام گذاشته و دست از کار کشیده اند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جان سوپکو سرمفتش امریکا برای بازسازی افغانستان گزارش بررسی خود از ساختمان در حالی نشر کرده است که این تعمیر علاوه بر نواقصی که در ساختمان دیده می شود، مورد استفاده نیز قرار گرفته است.
در این گزارش گفته شده است که، شرکت های که از سوی مهندسان نظامی امریکا قرارداد شده بودند کار ساختمان های زیر کار را ناتمام گذاشته اند و از سوی این نظامیان مورد پیگرد نیز قرار نگرفته اند.
این مفتش در یک گزارش دیگر خود نیز گفته بود که ساختمان  دو شفاخانه که به هزینه نوزده و نیم میلیون دالر از سوی کشورهای خارجی در پکتیا و پکتیکا ساخته شد هم اکنون به دلیل نبود کادر های مسلکی از آن کار گرفته نمی شود.
در این گزارش دلیل نیمه کاره بودن ساختمان دارالمعلمین شبرغان ولایت جوزجان را ذکر نکرده است.
همچنین این مفتش امریکایی در یک گزارش دیگرخود اعلام کرده است که بخشی از شفاخانه جمهوریت و شفاخانه صد بستر طفل و مادر در شهر کابل از فعالیت بازمانده و این مراکز به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته طبی و نبود کادر های مسلکی و متخصصین افغانی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *