منع فیرگلوله، رقصیدن دخترا و پسرای خرد سال در عروسی

وزارت امور داخله کشورمان به نیروهای پولیس ملی دستور داد تا از شلیک های هوایی در عروسی ها، رقصانیدن پسران و دختران خرد سال در محافل عروسی به گونه جدی جلوگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم جدید در نشست وزیر امور داخله کشور و هیات رهبری این وزارت در کابل اتخاذ شده است.

مسئولان در وزارت امورداخله با اشاره به برخی چالش های امنیتی، سپری شدن هفته شهید و مراسم سالروز شهادت قهرمان ملی کشور احمدشاه مسعود را در فضای امن در کابل و ولایت ها ستودند، و چگونگی تدابیر امنیتی را برای هفته شهید مورد ارزیابی قرار دادند.

همچنین در نشست رهبری وزارت امور داخله، گشت و گذار افراد بی بندو بار و فیرهای هوایی در سالروز شهادت قهرمان ملی کشور را از سوی یک تعداد افراد و اشخاص فرصت طلب که باعث اخلال امن و نظم و نگرانی شدید شهروندان کابل گردید، یکی از نقاط ضعف و چالش عمده در تدابیر نیروهای امنیتی برای تجلیل از آن روز عنوان کرد، و برای پر کردن خلاها و کمبودی این نیروها هدایات لازم صادر نمودند.

در این نشست، بر علاوه ی شناسایی چالش ها و شکایت های امنیتی مبنی بر اخلال امن و نظم در جامعه توسط برخی افراد و اشخاص مسلح غیر مسوول، فیصله شد تا پولیس ملی در همچو موارد باید با متخلفین برخورد جدی و قانونی نموده عاملان آن را بعد از بازداشت به مراجع عدلی و قضایی تسلیم نمایند.

همچنان در این نشست روی گزارش ها نگرانی های مردم مبنی بر شلیک های هوایی در مراسم عروسی، رقصانیدن دختران و پسران زیر سن در محفل های عروسی و سایر موارد که باعث ترویج بد اخلاقی اجتماعی می گردد مورد بحث قرار داد و فیصله شد تا پولیس به گونه جدی دست به کار شده و جلو این افراد را بگیرند.

عمر داوود زی وزیر امور داخله کشور به نیرو های پولیس ملی اکیدا دستور داد تا به هیچ فرد و گروهی اجازه ندهند، تا از روز های مناستبی سوء استفاده نموده با شلیک های هوایی امنیت و نظم اجتماع را اخلال نماید.

وزیر امورداخله به نیرو های پولیس ملی کشور دستور داد تا از این به بعد با افراد و گروه هایکه از این موارد خلاف ورزی می نمایند با ایشان برخورد قاطع و جدی نمایند. برای نیروهای پولیس ملی نیز وظیفه سپرده شد تا مطابق به قانون و صلاحیت های وظیفه ی با هرگونه فساد اخلاقی و از میان برداشتن این پدید منفی و غیر انسانی مبارزه نموده عاملان فساد و شلیک های هوایی را در مراسم های عروسی به نهادهای عدلی و قضایی کشور معرفی کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *