منصور دادلله: رهبر جدید طالبان از استخبارات پاکستان فرمان برداری میکند

1964409_403476159799294_907106108_nملامنصور دادالله یکی از رهبران برجسته ی طالبان در یک پیام ویدیویی به صراحت مخالفت خود را با ملااختر محمد منصور رهبر جدید طالبان اعلان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منصور دادالله در یک پیام تصویری که روز گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، تاکید کرد: شماری از افراد مغرض و فاسد پس از گسستن روابط شان با ملاعمر رهبر پیشین طالبان، عرض اندام کردند و به نام امیرالمومنین جدید، در چشمان مردم خاک پاشیدند.

وی تصریح نمود: شبکه‌هاى استخباراتى در پاکستان، ضمن خواست‌هاى نامشروع دیگر، از وى تقاضاى قتل‌هاى هدفمند را نیز کرده بودند.

دادالله از طالبان مسلح می خواهد که به‌جای درگیرى ذات‌البینى میان مسلمانان، در منازل شان نشسته و از این فتنه خود را نجات دهند.

این در حالیست که مقام های امنیتی ولایت زابل، گزارش‌هایی را تایید کرده اند که اخیرا در ولسوالی خاک افغان این ولایت، افراد مسلح منصور دادالله با افراد مسلح وابسته به ملا اختر محمد به درگیری مسلحانه پرداخته اند که به هر دو طرف تلفات جانی وارد شده است.

همچنین ملا منصور دادالله در این پیام تصویری می‌گوید: دو هفته پیش والى طالبان ۵٠ فرد مسلح موترسایکل سوار را فرستاد و بر وى حمله کردند.

وی به افرادش دستور داده است که در صورت حمله، از خودشان دفاع کنند.

Author

About Author