منازل رهایشی اعمار شده در زمین شهرداری تالقان تخریب شد

شهرداری تالقان به همکاری پولیس، ده ها منزل رهایشی را که در ملکیت این اداره در کنار دریای تالقان به صورت غیر قانونی اعمار شده بود، تخریب کرد.

عزیز الرحمان مقصودی شهردار تالقان به خبرگزاری خاورمیانه  گفت که ۲۳ جریب زمین این اداره که در قسمت جنوبی شهر تالقان و در همجواری دریای تالقان واقع است، از سوی زورمندان غصب و به فروش رسیده بود.

به گفته وی، شهرداری تالقان به همکاری پولیس موفق شد تا امروز (۱۵سنبله) تمامی منازل رهایشی اعمار شده در زمین های یادشده را تخریب کند.

مقصودی اظهار داشت افرادی که زمین های دولتی را غصب کرده اند، از مامورین بلند رتبه دولتی تخار و یک نماینده مجلس است؛ وی در مورد هویت این افراد معلومات ارائه نکرد.

شهردار تالقان می گوید که پیش از این، شهرداری برای تمامی افراد که در این محل ساختمان سازی کرده بودند، هشدار داده بود؛ اما به این هشدارها توجهی نشده بود.

بر اساس اظهارات منبع، تقریبا ۲۳ جریب زمین ملکیت شهرداری تالقان تحت غصب قرار گرفته بود که توسط هیئت های مختلف به شهرداری تسلیم داده شد.

به گفته مقصودی، این ساختمان ها با استفاده از تاریکی شب و روزهای رخصتی در زمین های دولتی اعمار شده بودند و هر نمره زمین در این محل بیش از یک میلیون افغانی از سوی زورمندان بالای مردم به فروش رسیده شده بود.

شهروندان تالقان نیز از این اقدام شهرداری خشنود بوده و از حکومت محلی می خواهند تمامی غاصبین زمین های دولتی را مورد مجازات قرار دهد.

اکبر یکتن از شهروندان تالقان به خاورمیانه گفت که دولت اگر در مورد غاصبین زمین اقدام جدی نکند، ممکن در آینده یک جریب زمین هم به عنوان ملکیت دولتی باقی نماند.

غصب زمین های دولتی و شخصی در تخار از موضوعات جنجال برانگیز برای حکومت محلی این ولایت است و ناتوانی حکومت در برابر غاصبین از موضوعاتی است که باشنده های تخار را همواره نگران ساخته است.

شهرداری تالقان ۲۳ جریب زمین غصب شده را در حالی از تصرف غاصبین واپس گرفته است، که هم اکنون ده ها جریب زمین دولتی و شخصی تحت تصرف زورمندان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *