صدر، برگزاری تظاهرات در عراق را برای یک ماه متوقف کرد

مقتداصدرمقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز شنبه (۹ اسد) در بیانیه ای، تظاهرات طرفدارانش را به مدت یک ماه در این کشور متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای صدر گفته است که همه جریان های منتسب به خود از جمله جریان صدر را از برپایی تظاهرات هفتگی برای اصلاحات برای مدت یک ماه منع می کند اما جریان های جامعه مدنی از این ممنوعیت معاف است.

وی اضافه کرده است که جریان های جامعه مدنی خواه از این درخواست مستثنا هستند و می توانند به تظاهرات اصلاح طلبانه خود ادامه دهند.

صدر در خصوص علت اتخاذ این تصمیم گفته است که اخیرا برخی رسانه در بین منادیان اصلاحات در عراق اشکالاتی را شایع کرده اند امری که منجر به این تصمیم شده است اما به معنای آن نیست که از اصلاحات عقب نشینی کرده یا کوتاه می آید.

به گفته وی، برخی ها گفته اند که به خاطر حضور صدری ها در تظاهرات، حاضر نیستند که در تظاهرات اصلاحات شرکت کنند، اکنون صدری ها به مدت یک ماه شرکت نمی کنند تا حقیقت آشکار شود.

مقتدی صدر اخیرا در بیانیه ای ادعا کرده بود که او تنها شخصی است که می تواند در عراق افکار عمومی را به خیابان بکشاند و تظاهرات مردمی برگزار کند.

براساس گزارش های رسانه ای عراق مهمترین جریانهای شرکت کنندگان در تظاهرات های هفتگی منادی اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و مالی، جریان صدر، طرفداران جامعه مدنی و طرفداران حزب کمونیست به علاوه برخی از جریان های مشکوک ازجمله حزب منحله بعث، گروه یمانی ها و صرخی ها هستند که تحت عنوان جامعه مدنی در این تظاهرات ها شرکت می کنند.

مقتدی صدر چند روز قبل در بیانیه ای به برخی از این جریان های مشکوک از جمله گروه ‘یمانی’ اشاره کرد و از تظاهرکنندگان خواسته بود نگذارند این جریان های مشکوک در بین تظاهرات های مردمی نفوذ و آن را از مسیر خود منحرف کنند.

Author

About Author