مقاومت به روش «عهد التمیمی» دختر خرد سال فلسطینی

17983_705لت و کوب شدن یک نظامی‌صهیونیستی بدست مادر و دختر فلسطینی باعث شد بار دیگر نام «عهد التمیمی» دختر بچه‌ای که به خاطر تهدید نظامیان صهیونیستی مدال شجاعت گرفته است، بر سر زبان‌ها بیافتد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز شنبه گذشته فیلمی‌ از درگیری در روستای «نبی صالح» در کرانه باختری فلسطین منتشر شد که در آن یک نظامی‌صهیونیستی یک پسر بچه ۱۲ ساله را به بهانه پرتاب سنگ به سوی نظامیان، بازداشت کرده بود و با اسلحه تهدید می‌کرد.

در این حین، مادر و خواهر این پسربچه به همراه زنی دیگر به کمک این پسربچه فلسطینی آمدند و با لت و کوب کردن این نظامی‌ صهیونیستی او را از دست این سرباز نجات دادند.

به دنبال انتشار فیلم و تصویر این ماجرا، مشخص شد این خانواده از فعالان مشهور فلسطینی هستند که شهرت آنها علاوه بر فعالیت‌های ضد اسرائیلیِ «باسم التمیمی» پدر خانواده که اکنون در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، به خاطر واکنش‌های و رفتارهای شجاعانه «عهد التمیمی» دختر این خانواده در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی است.

در این ماجرا «عهد التمیمی» در حالی دیده می‌شود که برای نجات برادر خود «محمد التمیمی» – که یکی از دستان او چند روز قبل از آن توسط نظامیان صهیونیستی شکسته بود-، دست سرباز اسرائیلی را گاز می‌‌گیرد.

اولین بار در آگوست ۲۰۱۲ بود که انتشار تصاویری از حمله سربازان اسرائیلی به او و مادرش «نریمان التمیمی» به خاطر تظاهرات مسالمت آمیز علیه شهرک‌سازی در روستای «نبی صالح»، توجه جهان را به آنها جلب کرد.

تاکنون نیز تصاویر متعددی از این دختر فلسطینی منتشر شده که در حال تهدید و اعتراض به نظامیان صهیونیستی است.

به خاطر رفتارهای بی‌پروای او در مقابل نظامیان صهیونیستی بود که شهردار استانبول با دعوت او به ترکیه نشان «شجاعت حنظله» را تقدیم او کردند. «حنظله» یک شخصیت کارتونی است که «ناجی علی» آن را به تصویر کشیده است.

حنظله نماد مصور مردم فلسطین و نشانگر سرنوشت تلخ و اندوهبار آوارگان فلسطینی است. او یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ در روزنامه کویتی السیاسه به تصویر کشیده‌ شد.

ناجی علی از سال ۱۹۷۳ به این سو حنظله را همواره پشت به بیننده و با دستان قلاب شده در پشت ترسیم کرده‌است. ده‌سالگی سنی‌ست که او مجبور به ترک فلسطین شد و ده‌ساله ماندنش ناشی از آن است که جز در سرزمین خودش نمی‌تواند رشد کند. حنظله همیشه پیراهن ژنده و پابرهنه است و در کاریکاتورهای تازه‌تر گاه در حال سنگ‌پرانی یا شعارنویسی است.

در این سفر، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه نیز با این دختر فلسطینی و مادر او دیدار کرد و گفت که اکنون «عصر التمیمی» است.

Author

About Author