مقام پیشین آمریکایی با حمایت از ایران؛ ترامپ از برجام خارج نشد، آن را نقض کرد

رئیس دفتر پیشین وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی شام روز گذشته  با انتقاد از رفتار رئیس جمهور آمریکا گفت که ترک کردن توافق برجام از سوی آمریکا تنها خروج ببود بلکه ترامپ این توافق را نقض کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لاورنس ویلکرسن رئیس دفتر پیشین وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی روزگذشته سه شنبه، ۱۷ اسد با انتقاد تند از سیاست ترامپ در قبال بیرون شدنش از برجام افزود که دولت آمریکا توافق هسته ای ایران را نقض کرده است وسیاست های کینه توزانه ترامپ علیه ایران تهدید واقعی علیه آمریکا محسوب میشود.

به گفته ویلکرسن سیاست که رئیس جمهورآمریکا در قبال کوریایی شمالی پیش گرفت و او را به میز مذاکره حاضر کرد در خصوص ایران نتیجه مطلوب را نخواهد داد.

او علاوه کرد اگر هدف ترامپ این باشد که با تهدید، فشار و لفاظی بخواهد ایران را همانند کوریایی شمالی به میز مذاکره برای یک توافق بهتر بیاورد فکر میکنم شکست میخورد  و این ریسک خطر بزرگی برای آمریکا  است.

رئیس پیشین دفتر وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد گفت” ما کاری که کردیم نقض توافق هستی بود  ما یک توافق بین المللی بین ما، متحدان و دشمنان کهنه ما چون چین روسیه را که حاصل شده بود نقض کردیم”.

او ادامه داد با نقض و شکستن این توافق  کشور ما این آمریکا است که  گوشه گیر و منزوی شده است نه ایران، با این کار ترامپ آمریکا در حاشیه قرار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۱۸ ماه ثور سال جاری خروجش از برجام را اعلام کرد و دستور داد تا تحریم قبلی علیه ایران از سر گرفته شود که این اقدام ترامپ باعث واکنش بسیار کشور ها شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *