مقام امریکایی: غرب نیازمند روسیه است

209603_600وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد که معتقد است غرب برای حل بحران سوریه به کمک روسیه نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با یک روزنامه آلمانی درباره خطرات تهدیدهای امنیتی جدید و مبارزات علیه داعش سخن گفت.

وی تصریح کرد که معتقد است داعش و اعضای این گروه تروریستی به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه هستند.

به گفته وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، مساله داعش از طریق رویکردهای دیپلماتیک قابل حل نیست و باید از روش‌های جدی‌تری در این باره استفاده شود.

کیسینجر خاطرنشان کرد: ‌به اعتقاد من، ما نمی‌توانیم برای حل مساله داعش راهکاری دیپلماتیک پیدا کنیم. وی ادامه داد: همواره بر این اعتقاد بودم که برای انجام مذاکرات لازم است اهداف و ارزش‌های مشترکی وجود داشته باشد که در مورد داعش این مساله مصداق پیدا نمی‌کند.

کیسینجر گفت:‌ این گروه تروریستی ایدئولوژی خود را گسترش خواهد داد و جوامع دیگر را نامشروع خواهد دانست. علاوه بر این، داعش تلاش خواهد کرد تا در خاورمیانه حکمرانی کند و به اقدامات خشونت‌طلبانه خود ادامه دهد.

وی ادامه کرد: غرب باید متوجه این مساله باشد که باید با روسیه همکاری داشته باشد و در چارچوب این همکاری به مبارزه علیه تروریسم ادامه دهد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد: تنش‌زدایی مسالمت‌آمیز و حل مشکلات بدون روسیه ممکن نیست. مسکو می‌کوشد هویت خود را در محیطی نامعمول باز پس گیرد.

Author

About Author