مقام ارشد روس: آمریکا با تقویت تروریست‌ها تلاش براندازی حکومت سوریه را دارد

آمریکا پس از شکست در طرح های قبلی اش علیه حکومت سوریه اکنون برای براندازی حکومت این کشور تروریست ها را تقویت میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «ورونیکا کراشنینیکووا» مدیرعامل موسسه ابتکارها و تحقیقات سیاست خارجی روسیه  گفت: آمریکا از اوایل دهه ۲۰۰۰میلادی سرنگونی حکومت قانونی سوریه به رهبری بشار اسد را هدف قرار داد. برای رسیدن به این هدف طرح انقلاب رنگی در این کشور اجرا و از اخوان المسلمین نیز برای دستیابی به این هدف ضدسوری استفاده کرد.

کراشنینیکووا با بیان اینکه آمریکا و متحدانش طی هفت سال اخیر با استفاده از تروریست ها نتوانستند حکومت بشاراسد را از هم بپاشاند افزود: روسیه با ورود نظامی در سوریه طرح آمریکا در این کشور با شکست مواجه ساخت.

وی گفت: ارتش سوریه با کمک و مشارکت روسیه و ایران به پیروزی های بزرگی علیه تروریست های مورد حمایت غرب در سوریه دست یافت است.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش هنوز بخش هایی از سوریه را بطور غیرقانونی اشغال کرده اند، اظهار داشت: آمریکا ۱۳ پایگاه نظامی در سوریه تاسیس کرده است. رئیس پنتاگون گفته است که این کشور قصد خروج از سوریه را ندارد و علت این اقدام را نیز بیان کرده است.

کارشناس ارشد روس همچنین گفت: آمریکا تا حدود ۴ هزار نیروی نظامی در سوریه دارد و از شبه نظامیان کرد و عرب از جمله در قالب اتحاد نیروهای دمکراتیک سوریه نیز استفاده می کند که با توجه به اطلاعات موجود، بر اساس ساختاری مشابه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) تاسیس شده است.

عضو شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد گفت: بدیهی است که آمریکا نمی خواهد موضع خود را در سوریه و منطقه خاورمیانه از دست بدهد و به هر تلاشی برای این منظور متوسل می شود.

وی در پایان گفت: طرح های ضدسوری آمریکا تا کنون کارساز نبوده و نقشه کنونی این کشور نیز برای استفاده از تروریست های شکست خورده داعشی و جبهه النصره در سوریه برای حمله به نیروهای ارتش این کشور راه بجایی نخواهد برد و شکست می خورد.

حزب روسیه واحد که از سال ۲۰۰۰ با سه دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین و یک دوره دیمیتری مدودیف نخست وزیر کنونی قدرت را در دست دارد، بزرگترین حزب روسیه است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *