مقام‌های امنیتی فاجعه میرزاولنگ را فراموش کردند

در حالی که تمام مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی نسبت به فاجعه میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل خاموشی اختیار کرده‌اند، رئیس‌جمهور اظهار داشت که انتقام قتل‌عام باشنده‌گان این منطقه گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان امروز (۱۷اسد) در مراسمی برای امضای تفاهم‌نامه مبارزه با فساد در نهادهای امنیتی و دفاعی، وعده سپرد که انتقام قتل‌عام در میرزاولنگ گرفته می‌شود.

در این مراسم که اکثر مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی و دولتی حضور داشتند، هیچ‌کدام از آنها به شمول دادستان کل از فاجعه میرزاولنگ یاد نکرده و اشاره‌ای به فاجعه این منطقه نداشتند.

اما رئیس‌جمهور غنی با اینکه از گروه خاصی به عنوان عامل این قتل‌عام نام نبرد؛ تاکید کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور انتقام قربانیان میرزاولنگ را خواهند گرفت.

وی فاجعه و رویداد وحشتناک «میرزاولنگ» را نوعی از تغییر جنگی در افغانستان دانسته و اظهار داشت که انفجار دوم اسد کابل، حمله تهاجمی و فاجعه ولسوالی تیوره ولایت غور و حمله بر مسجد جوادیه در هرات از این نوع تغییر جنگی استند.

رئیس‌جمهور برای این نمونه‌های وحشتناک و فاجعه‌بار از هیچ گروهی به عنوان عامل آن نام نبرد.

این در حالی است که مقام‌های محلی در سرپل گفته‌اند که طالبان مسلح همراه با شماری از داعشیان؛ بیش از ۵۰ تن از باشنده‌گان منطقه میرزاولنگ را به شکل فجیعی به قتل رسانده‌اند.

اما طالبان مسلح نیز گفته‌اند که اعضای این گروه تنها نیروهای پولیس و پولیس محلی را در منطقه میرزاولنگ کشته‌اند و قتل‌عام افراد ملکی را رد کرده‌اند.

گفتنی است که فاجعه میرزاولنگ از سوی ناتو و سفارت امریکا در افغانستان به شدت نکوهش شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *