مقامات امریکایی: وضعیت امنیتی افغانستان بدتر می شود

مقامات اطلاعاتی ارشد امریکا درباره آیند وضعیت امنیتی افغانستان هشدار داده و گفته اند وضعیت امنیتی افغانستان بدتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک مقام ارشد اطلاعاتی امریکا به مجلس سنای این کشور گفته است که وضعیت امنیتی در افغانستان با وجود افزایش اندک پشتیبانی نظامیان امریکایی از نیروهای امنیتی این کشور، بدتر خواهد شد.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی امریکا در اظهاراتی به سنای این کشور تاکید کرده است که جامعه اطلاعاتی ارزیابی کرده که وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان در سال ۲۰۱۸ حتی با افزایش اندک کمک‌های نظامی امریکا و شرکایش به این کشور مطمئنا بدتر می‌شود.

این اظهارات وی در حالی مطرح شده که اخیرا دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد، مشغول بررسی اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است.

خبرگزاری رویترز از جلسه استماع رئیس آژانس اطلاعات دفاعی ارتش امریکا گزارش داد تا زمانی که مربیان نظامی امریکا با سربازان افغان نزدیک‌تر به خط مقدم همکاری نکنند و تعداد این مربیان افزایش پیدا نکند و عملیات‌های شناسایی و اطلاعاتی در افغانستان افزایش پیدا نکند، وضعیت این کشور بدتر خواهد شد.

کوتس نیز گفت: افغانستان در عین حال به سختی خواهد توانست اتکای خود به جامعه بین‌المللی را کاهش دهد مگر آنکه شبه نظامیان را مهار کرده یا به یک توافق صلح با طالبان دست پیدا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *