معاون پارلمان افغانستان: پیمان امنیتی با آمریکا باید لغو شود

معاون پارلمان افغانستان همایون همایون که سرپرستی نشست نمایندگان مجلس را نیز به عهده داشت گفت « آمریکا و ناتو به برقراری صلح کمکی نمی‌کنند و در برابر حملات راکتی پاکستان به خاک این کشور نیز سکوت اختیار کرده‌اند بنابراین نمایندگان مردم باید پیمان امنیتی با واشنگتن را لغو کنند.»

به کزارش خبرگزاری خاورمیانه معاون پارلمان افغانستان خواستار بررسی دوباره پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شد.

معاون پارلمان افغانستان تاکید کرد که آمریکا و ناتو به برقراری صلح کمکی نمی‌کنند و در برابر حملات راکتی پاکستان به خاک این کشور نیز سکوت اختیار کرده‌اند بنابراین نمایندگان مردم باید پیمان امنیتی با واشنگتن را لغو کنند.

این اظهارات معاون اول پارلمان  در ادامه حملات راکتی ارتش پاکستان به ولایت‌های شرقی در افغانستان صورت گرفته است همایون گفت « بر اساس پیمان امنیتی با افغانستان، آمریکا و ناتو مکلف‌ هستند تا به حملات پاکستان به خاک این کشور واکنش نشان دهند.»

وی افزود: درحالی که افغانستان هدف حملات راکتی ارتش پاکستان قرار دارد، آمریکا و ناتو واکنشی نشان نمی‌دهند پس نیازی به پیمان امنیتی نداریم.

همایون اظهار داشت: اگر آمریکا و ناتو توان برقراری صلح در این کشور را ندارند در نتیجه نمایندگان پارلمان افغانستان باید پیمان امنیتی با آمریکا را لغو کنند.

وکلای حاضر در مجلس ضمن محکومیت حملات راکتی پاکستان با اشاره به دستور وزارت دفاع افغانستان مبنی بر اقدام متقابل اعلام کردند که عدم واکنش نیروهای امنیتی در ولایت‌های کنر و ننگرهار غیر قابل پذیرش است.

طی چند روز اخیرا ارتش پاکستان، ولایت‌های کنر و ننگرهار در شرق افغانستان را هدف دستکم یک هزار فروند راکت قرار داده است که در نتیجه هزاران نفر آواره شده‌اند و کشته شدن غیرنظامیان را نیز در پی داشته است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *