معاون اول ریاست جمهوری مراسم تحلیف را بجا آورد

محمد یونس قانونی پس از اینکه در یک رای گیری علنی از سوی ولسی جرگه منحیث معاون اول ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفت، مراسم تحلیف اش را در برابر حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بجا آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری سوگند یاد کرد که دین مقدس اسلام را پیروی و حفاظت می کند، قانون اساسی و سایر قوانین نافذه را رعایت و پاسبانی کرده، استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان را حراست و حقوق و منافع مردم افغانستان را حفاظت می کند و به یاری خداوند بزرگ و به حمایت مردم افغانستان در راه پیشرفت و آرامش مردم تلاش های خویش ادامه می دهد.

پس از مراسم تحلیف، حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان برای محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری، سمت جدیدش را تبریک گفت و برایش از درگاه خداوند ج در راستای خدمتگذاری به وطن و مردم افغانستان، موفقیت آرزو نمود.

سپس رئیس جمهور کرزی، معاون جدید اول ریاست جمهوری را تا دفتر کارش همراهی کرده، وی را بر کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری نشاند.

در این مراسم محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری، رئیس ولسی جرگه، لوی څارنوال، رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، معاون مشرانو
جرگه، شماری از وزرا، وزیر مشاوران و تعدادی از اعضای ستره محکمه و کمیسیون انتخابات، حضور داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *