معارضین مصر: مخالف کودتای نظامی هستیم

معارضان مصر امروز( سه‌شنبه) اعلام  کردند که از کودتای نظامی حمایت نمی‌کنند و مهلت تعیین شده از سوی ارتش برای تحقق خواسته‌های ملت نیز به معنای تمایل ارتش برای ایفای نقش سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه به نقل از الشرق، جبهه نجات ملی معارض مصر(ائتلاف اصلی معارضان) اعلام کرد که ما از هیچ کودتای نظامی حمایت نمی‌کنیم و اطمینان داریم که بیانیه ارتش تاکیدی بر تمایل ارتش برای دخالت در امور سیاسی نیست.

در این بیانیه آمده است که جبهه نجات ملی از زمان تشکیل آن درسال ۲۰۱۲ به ایجاد یک دولت مدنی مدرن و دموکراتیک که همه طیف‌های سیاسی از جمله جریان اسلامی در آن مشارکت داشته باشند، پایبند است و ما اطمینان داریم که بیانیه ارتش به معنای تمایل آن برای دخالت در امر سیاست و یا ایفای نقش سیاسی نیست.

جبهه نجات ملی همچنین اظهار داشت که درخواست این جبهه از مرسی برای برکناری، مغایرتی با اصول دموکراسی ندارد زیرا هیچ یک از خواسته‌های انقلاب محقق نشده است بلکه بر عکس مرسی و اخوان‌المسلمین کشور را به سمت دیگری بر اساس تمایلات خود برای سلطه بر ارکان دولت رهبری کردند و دموکراسی محقق نشد و شرایط زندگی مصری‌ها نیز در سایه تداوم اوضاع نابسامان اقتصادی، بهبود نیافت.

جبهه نجات ملی همچنین خشونت‌ها و تجاوزات علیه مقرهای جماعت اخوان‌المسلمین و حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی این جماعت را محکوم کرد.

ارتش مصر دیشب طی بیانیه‌ای به گروه‌های سیاسی ۴۸ ساعت مهلت داد تا خواسته‌های ملت را محقق کنند و این در حالی است که ریاست جمهوری مصر امروز سه شنبه در بیانیه‌ای مخالفت خود با ضرب‌الاجل ارتش را اعلام کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *