معادن ذغال سنگ کرکر از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شد

kar kar 2معادن ذغال سنگ کرکر که از ۵ ماه بدینسو تحت کنترول مخالفان مسلح دولت قرار داشت پس از یک عملیات مشترک چندین ساعته به دست نیروهای امنیتی افتاد.

مقام های امنیتی در بغلان می گویند این عملیات بامداد روز شنبه آغاز شده و تا هنوز ادامه دارد مخالفان مسلح دولت ازین ساحه شکست خورده اند و این ساحه به تصرف نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

kar kar 5

دگرمن ضیاءالدین فرمانده کندک اول لوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاور میانه گفت: درین عملیات یکتن از اعضای این گروه بازداشت، ۲ تن کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته این مقام امنیتی ساحه معادن ذغال سنگ کرکر پاکسازی شده و در بخش های دورتر این منطقه هنوز عملیات ادامه دارد.

گفته می شود میرویس یکی از فرمانده هان حزب اسلامی پیش ازین درین منطقه حضور داشت و باعث مسدود شدن استخراج معادن ذغال سنگ کرکر شده بود.

kar kar 3

مسؤلین امنیتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین مستقر در بغلان می گویند پلان هایی را برای حفظ این منطقه از هجوم دوباره مخالفان مسلح دولت روی دست دارند و نمی گذارند معادن ذغال سنگ دوباره به دست این گروه قرار بگیرد.

معادن ذغال سنگ کرکر که یک منبع اقتصادی برای دولت بشمار می رود، در اثر مداخلات و حضور مخالفان مسلح دولت از مدتی بدینسو استخراج آن متوقف شده است.

شهروندان ولایت بغلان و کارشناسان اقتصادی درین ولایت، مسدود بودن این معادن را یک ضربه بزرگ اقتصادی در عایدات دولت می خوانند و از نیروهای امنیتی میخواهند که پس ازین اجازه فعالیت دوباره این گروه را درین معادن ندهند.

Author

About Author