مظاهره کننده گان کندز: پول های کمک شده حیف و میل شده است

متضررین جنگ کندز با راه اندازی مظاهره مسالمت آمیز مدعی شده اند که پول های کمک شده به آنها از سوی مقام های محلی این ولایت حیف و میل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدها تن از باشنده گان مرکز و ولسوالیهای کندز امروز (۱۰عقرب) مظاهره ای مسالمت آمیز راه اندازی کردند.

این مظاهره کننده گان مدعی هستند که پول های کمک شده دولت به متضررین جنگ کندز از سوی والی این ولایت حیف و میل شده است.

غلام ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«تا حدی گفته های مظاهره کننده گان درست است و باید به خواست آنها رسیده گی شود.»

وی با توجه به اینکه ادعای مردم را در مورد حیف و میل شدن کمک ها پذیرفت، اظهار داشت که کمک صورت گرفته حق متضررین جنگ است و هیچکس دیگر نمی تواند از آن استفاده شخصی کند.

اما سخنگوی والی کندز این ادعا را رد کرده و مظاهره امروز را پیش از وقت دانست.

محمود دانش، به خاورمیانه گفت در حدود ۷۰ میلیون افغانی از سوی دولت مرکزی به متضررین جنگ کندز اختصاص یافته که تا حال نیمی از آن در اختیار ولایت قرار گرفته است.

به گفته وی، بعد از بازپس گیری ولایت کندز از سوی نیروهای امنیتی تا حال، برای ۲۵۰۰ فامیل کمک نقدی صورت گرفته و روند توزیع کمک های نقدی همچنان ادامه دارد.

دانش دست داشتن والی کندز در حیف و میل کردن کمک های صورت گرفته را رد کرده و گفت که در راس سروی و توزیع کمک های نقدی معاون والی و رئیس مبارزه با حوادث حضور دارند که در صورت رسیدن ۳۵میلیون افغانی باقیمانده، برای دیگر خانواده های سروی شده، کمک صورت می گیرد.

بر اساس معلومات منبع، برای هر خانواده متضرر مبلغ ۱۱۱۳۰ افغانی کمک صورت می گیرد که مجموع پول اختصاص یافته برای ۶۲۸۰ فامیل در نظر گرفته شده است.

در حالی برای ۶۲۸۰ فامیل کمک نقدی صورت می گیرد که در جریان سقوط کندز ۹۷۰۰ فامیل به خارج از کندز مهاجر شده و در حال برگشت به منازلشان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *