مصری ها پرچم امریکا را به آتش کشیدند

تظاهرکنندگان مصری در اعتراض به مواضع امریکا درباره حوادث کشورشان، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تظاهرکنندگان مصری با سوزاندن پرچم امریکا، مواضع واشنگتن درباره رویدادهای اخیر این کشور را محکوم کردند، دهها تظاهرکننده مصری پارچه نوشته بزرگی را که بر روی آن عبارت مرگ بر آمریکا نوشته شده بود با خود حمل می کردند.

همچنین تصاویری از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و باراک اوباما رئیس جمهور و پرچم امریکا را در دست داشتند که روی آن ضرب در قرمز کشیده بودند، شماری از افسران و سربازان نیروهای امنیت داخی مصر نیز با برگزاری تظاهرات در مرکز قاهره شعار اتحاد ارتش، پولیس و مردم را سر دادند.

موترهای پولیس، بطری های آب و سایر نوشیدنی را در میان تظاهرکنندگان پخش کردند، دیروز یکشنبه بار دیگر طرفداران و مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به سرک ها آمدند، این در حالی است که مردم مصر در انتظار بیانیه قانون اساسی برای اعلام نام نخست وزیر جدید آن کشور در دوره انتقالی بودند.

طرفداران مرسی و اعضای اخوان المسلمین و سایر احزاب اسلامی در حاشیه شهرک نصر در شرق قاهره گردهم آمده بودند تا به سوی محل استقرار نیروهای گارد ریاست جمهوری تظاهرات کنند، جنبش “تمرد” (نافرمانی) نیز که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده برای حمایت از مشروعیت مردم راهپیمایی های گسترده را به سوی میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری اتحادیه برگزار کرد.

جمعه گذشته در جریان درگیری میان طرفداران و مخالفان مرسی از یک طرف و نیروهای امنیتی از طرف دیگر، ۳۶ نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شدند،در همین راستا اختلافات درباره تعیین نخست وزیر موقت در مصر همچنان وجود دارد، به طوری که محمود بدر، سخنگوی جنبش “تمرد”خواستار معرفی “محمد البرادعی”، رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نخست وزیر مصر شده است.

روزنامه الاهرام به نقل از محمود بدر نوشت: ما هنوز بر گزینه ویژه مان یعنی معرفی محمد البرادعی به عنوان نخست وزیر مصر تأکید داریم و در صورتی که فرد دیگری بدون مشورت با ما انتخاب شود ما وی را به رسمیت نخواهیم شناخت و با وی همکاری نخواهیم کرد.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر معرفی البرادعی به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی مصر، دفتر ریاست جمهوری موقت این کشور مجبور شد گزارش ها در این باره را نفی کند، حزب سلفی نور، به شدت با معرفی البرادعی به عنوان نخست وزیر مخالفت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *