مصرف۷.۶میلیارد دالر، مبارزه ناکام با مواد مخدر در افغانستان

دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، “سیگار” (SIGAR) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که با وجود مصرف ۷.۶ میلیارد دالر برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، میزان تولید مواد مخدر در این کشور نسبت به گذشته افزایش یافته ‌است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نامه‌ای که این نهاد برای وزارت خارجه و عدلیه امریکا نوشته، آمده که تولید مواد مخدر در افغانستان باعث فساد در دستگاه دولت، تقویت شبکه‌های تروریستی و فراهم سازی منابع مالی برای نیروهای مخالف دولت از جمله گروه طالبان شده است.

در این گزارش آمده که با مصرف بیش از ۷ میلیارد دالر در سالهای گذشته هنوز افغانستان بیشترین مقدار مواد مخدر را در دنیا تولید می‌کند.

سیگار با استناد به گزارش بخش مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل(UNODC)  نوشته که در سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۰۹ هزار هکتار زمین زیر کشت مواد مخدر بود در حالی که در سال ۲۰۰۷ ساحه زیر کشت به ۱۹۳ هزار هکتار زمین میرسید.

این نهاد افزوده که امریکا برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ۷.۶ میلیارد دالر را هزینه کرده است.

این پولها در زمینه تقویت ظرفیت نهادهای دولتی برای مبارزه با مواد مخدر، هزینه عملیاتی نیروهای مبارزه با مواد مخدر افغانستان، فراهم سازی معیشت بدیل برای دهاقین، پرداخت های مالی به نهادهای دولتی به منظور تطبیق قانون مبارزه با مواد مخدر و سایر موارد به مصرف رسیده‌است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *