مشکلات مرزی با پاکستان به بحث گرفته می‌شود

57325331deabfهیئت دیپلوماتیک افغانستان به دعوت اسلام آباد برای حل مشکلات مرزی وارد اسلام آباد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این هیئت به ریاست حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه برای انجام گفت و گوهای مرزی، صبح امروز (۳۱جوزا) وارد اسلام آباد شد.

خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این سفر بنا به دعوت رسمی مقام های اسلام آباد انجام شده است.

به گفته وی، در این سفر مشکلات به وجود آمده در مرزهای مشترک به ویژه تورخم مورد بحث خواهد بود.

این در حالی است که سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان هفته گذشته رسما از وزیر امور خارجه افغانستان و مشاور امنیت ملی دعوت کرده بود که به اسلام آباد سفر کنند؛ اما افغانستان به دلیل نارضایتی از عملکرد پاکستان در گذرگاه مرزی تورخم، ضمن مخالفت با اعزام وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی، اعلام کرد که هیئت دیپلوماتیک افغانستان در سطح پایین تر (معاون وزیر خارجه) به اسلام آباد سفر می کند.

وزارت امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرده است که این سفر فضای پیشبرد مذاکرات مفید میان دو کشور را از طریق تعامل سازنده با تمرکز بر توسعه روابط دوجانبه و پایداری صلح و ثبات در دو کشور و منطقه، فراهم کند.

مرز تورخم، از روز یکشنبه هفته گذشته به دلیل آتشباری های متقابل نیروهای دو کشور مسدود شده بود و در این درگیریها شماری از نیروهای مرزی دو کشور کشته و زخمی شده بودند.

Author

About Author