مشکلات امنیتی سد راه فعالیت زنان فعال ولایت بدخشان

nf00086737-3چالش های امنیتی و عنعنات ناپسند در ولایت بدخشان موانع در برابر فعالیت های زنان فعال این ولایت شده است.

شماری از زنان فعال در ولایت بدخشان میگویند که آنان در بخش های گوناگون، قالین بافی، گلدوزی، مهره دوزی و خیاطی زمینه کار را برای صد ها تن از بانوان بی سر پرست مساعد کرده اند، اما از ترس ناامنی ها نمی توانند فعالیت های شانرا گسترش بدهند.

 در همین حال اداره امور زنان بدخشان با تایید گفته های زنان میگویند که حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی نسبت به ولایت های دیگر افزایش یافته است .

زفنون ناطق ریس امور زنان ولایت بدخشان می گوید: نسبت به زنان دیگر ولایات کشور زنان بدخشان بدون کدام ترس و هراس و کمتر با چادری در شهر گشت و گذارمیکنند و بیشتر این زنان دوشادوش مردان مصروف فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز میباشند.

فروزان مسول یکی ازنهادهای  توانمند سازی زنان در بدخشان است بانویی که توانسته است دو صد زن بی سرپرست را در نهاد خود در بخش های قالین بافی و خیاطی زمینه کار را برای شان فراهم کند. او می گوید در صورت بهبود امنیت میتواند کارهایش را بیشتر گسترش و زنان زیادی را در نهاد خود جذب کند.

چالش های امنیتی و عنعنات ناپسند در ولایت بدخشان توانسته است موانع در برابر فعالیت های زنان فعال این ولایت باشد  .

هاجره مسول نهاد انکشافی و خدماتی برای افغانان می گوید با وجود این چالش ها هزاران زن در این ولایت نیز در بخش های گوناگون مصروف فعالیت هستند. و حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی نسبت به دیگر ولایات کشور افزایش قابل ملاحظه نموده است.

Author

About Author