مشکلات امنیتی در تطبیق پروژه های برق، در جلسه کابینه مطرح شد

مشکلات امنیتی در تطبیق پروژه های برق و بند های شاه و عروس و المار در جلسه عمومی کابینه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه دیروزکابینه به ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری کشور برگزار  و بر علاوه مسایل مشکلات امنیتی در تطبیق پروژه های بند برق، در باره آبگردان نیز مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه، محمد اسماعیل خان وزیر انرژی و آب مشکلات امنیتی را در پروژه بندهای برق و آبگردان بالخصوص بند شاه و عروس و المار که فعلاً تحت کار قرار دارند، به جلسه مطرح نمود.

وی گفت که در این اواخر با استفاده از نام و عنوان طالبان حملات مسلحانه بالای پروژه‌های انکشافی در حال اعمار صورت می‌گیرد که این حملات به وضاحت تمام از جانب دشمنان شناخته شده مردم افغانستان که با اعمار و تکمیل پروژه‌های انکشافی منافع خود را در خطر می‌ بینند، طراحی و عملی می‌گردد.

جلسه کابینه با شنیدن توضیحات وزیر انرژی و آب تاکید کرد که اعمال خرابکارانه دشمنان وطن در تبانی با حلقات معلوم‌الحال بیگانه به هدف ایجاد موانع در راه پیشرفت پروژه‌های عام‌المنفعه، ترقی و پیشرفت کشور صورت می‌گیرد.

اعضای کابینه به خاطر دفع و خنثی نمودن حملات دشمنان مردم افغانستان، به نهادهای امنیتی کشور دستور دادند تا مرتکبین را مورد پیگرد قانونی قرار داده، آنان را شدیداً مجازات نمایند.

کابینه در عین حال از مردم افغانستان اعم از بزرگان، موسفیدان و جوانان خواست تا از حیله‌گری های دشمنان وطن و عناصر وابسته به منافع بیگانه‌ها باخبر بوده و به خاطر جلوگیری از اقدامات خرابکارانه آنان دست به هم داده و با حکومت همکاری نمایند.

همچنان وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی مکلف شدند تا در تامین امنیت مطمین پروژه‌های زیربنائی بالخصوص بندهای برق و آبگردان با همکاری مردم محل اقدام عاجل نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *