مشرف: تمایل طالبان پنجابی به سمت افغانستان خبرخوشی است

پرویز مشرف تصمیم طالبان “پنجاب” پاکستان، در مورد حمله به افغانستان را خبر خوشایندی برای مردم و نهادهای دولتی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق پاکشتان اعلام طالبان “پنجاب” پاکستان را در مورد عدم فعالیت در پاکستان را خوشایند دانست و گفت: اطلاعیه “طالبان پنجابی” مبنی بر عدم فعالیت نظامی در پاکستان و انتقال آن به افغانستان به منزله پیروزی ارتش این کشور در برابر آن‌ها است.

مشرف گفت: برقراری امنیت تأثیر مثبتی بر اقتصاد پاکستان خواهد داشت و روند سرمایه‌گذاری در این کشور را نیز با افزایش روبرو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق پاکستان تأکید کرد: برای ثبات سیاسی اقدامات امنیتی دولت پاکستان لازم و ضروری می‌باشد، بنابراین حکومت فعلی باید در جهت تقویت ارتش این کشور کوشا باشد.

وی با اشاره به حادثه “مادل تاون” که در آن تعدادی از حامیان طاهرالقادری به وسیله نیروهای پولیس کشته شدند، گفت: هیچ حکومتی حق خشونت علیه تظاهرات ‌کنندگانی که به صورت مسالمت‌آمیز دست به اعتراض و انتقاد میزنند را ندارد.

وی همچنین با محکوم کردن پولیس اسلام‌آباد به خاطر بازداشت کارمندان و حامیان احزاب اپوزیسیون دولت طی هفته جاری، اظهار داشت: رفتار پولیس پاکستان در مورد دستگیری کارکنان و طرفداران احزاب تحریک انصاف به رهبری “عمران خان” و تحریک عوامی به رهبری “طاهرالقادری” کاملا غیر قانونی و غیر دموکراتیک بوده، به همین دلیل این اقدام را محکوم می‌کنیم.

در روزهای گذشته “عصمت الله معاویه” رهبر طالبان “پنجاب” پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: به دلیل اوضاع وخیم منطقه‌ و مشکلات داخلی در این گروه، فعالیت نظامی خود را در پاکستان متوقف کرده و به امور تبلیغاتی میپردازیم و از این پس تحرکات نظامی خود را در افغانستان سازمان‌دهی خواهیم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *