مشاور امنیت ملی با سفیر هند در کابل دیدار کرد

Captureمحمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با امر سینها سفیر هند مقیم کابل دیدار کرد و پیرامون سفر قریب الوقوع اش به هند بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان گفت که روابط افغانستان و جمهوری هند روابط دوستانه و استوار بر اصل همکاری منطقه ای می باشد.

به گفته وی حکومت وحدت ملی از شروع کار خود به وضاحت گفته که افغانستان با تمام کشورهای منطقه در چارچوب سیاست مستقل روابط دوستانه میخواهد.

وی افزود که جنگ افغانستان در مقابل تروریسم بین المللی تنها مشکل داخلی افغانستان نیست و تهدیدات زیادی را به کشورهای منطقه نیز به بار آورده است.

او گفت: افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریسم بین المللی قرار دارد و ای کشور برای سرکوب تروریسم بین المللی بر اجماع منطقه ای تاکید می کند و اگر جلو تروریسم در افغانستان گرفته نشود تبعات آن برای منطقه خطرناک خواهد بود.

مشاور امنیت ملی برای سرکوب تروریسم بر تجهیز و توانمند ساختن نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تاکید کرده گفت: ما از همه کشورهای دوست در منطقه و جهان همواره خواستیم که در بلند بردن توانایی های محاربوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با جمهوری اسلامی افغانستان کمک کنند.

همچنین امر سینها، سفیر هند در کابل از سفر مشاور امنیت ملی افغانستان بزودی به هند ابراز خرسندی نموده گفت که باور دارد در این بازدید هردو طرف روی تمام مسایل شامل اجندا توافق خواهند نمود.

سفیر هند افزود که برای این بازدید آمادگی های لازم رسمی گرفته شده اند.

مساعی مشترک منطقه ای جهت از بین بردن تهدیدات تروریسم و کمک های هند در خصوص تجهیز نیروهای هوایی افغانستان نکات اساسی اجندای سفر آقای اتمر خوانده شده و قرار است که این سفر یک روزه به تاریخ ۷ هفتم ماه نومبر (روز شنبه) انجام شود.

Author

About Author