مسکو: شورای امنیت باید خروج یکجانبه ترامپ از برجام را بررسی کند

یک دیپلمات بلند پایه روسیه در سازمان ملل با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت در این نشست خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران باید به بالاترین سطح بررسی شود و مسکو چنین نشستی را علیه واشنگتن پیش خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، شب  گذشته در نشست شورای امنیت با اشاره به تصمیم به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص به عهده گرفتن ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل افزود مقامات روسی امیداوارند شورای امنیت سازمان ملل در نشستی در بالاترین سطح  در باره ایران به برسی عواقب خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای بپردازد.

پولیانسکی علاوه کرد که بررسی مسایل ایران درچارچوب قطعنامه  شماره ۲۲۳۱ شورای امینت و حمایت از برجام باید صورت گیرد.

ضمن این نیکی هیلی نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل قبلا اعلام کرده بوده که دونالد ترامپ قصد دارد نشستی در بالاترین سطح در شورای امنیت سازمان ملل برگزار کند تا در آن نشست در خصوص یکی از اساسی ترین مسایل منطقه ای یعنی ایران بحث و گفتگو صورت گیرد.

با این وجود دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل با تاکید این مسله گفته است ریاست شخصی ترامپ بر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران موجب ترس  روسیه نخواهد شد.

آنها تاکید کردند نمایندگی روسیه در سازمان ملل آماده اند تا مسایل مربوط به ایران را بدون ترس بررسی کند و از سخنرانی ترامپ در چنین نشستی واهمه ای ندارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *