مسکو آمادگی خود را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان اعلام کرد

81824260-70276506سفیر روسیه در افغانستان در کنفرانس خبری در کابل از آمادگی مسکو برای کمک به حکومت وحدت ملی افغانستان در مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “الکساندر مانتیسکی” سفیر روسیه در افغانستان، دقایقی قبل در کنفرانس خبری در کابل، از آمادگی مسکو برای کمک به دولت کابل در مبارزه با تروریسم خبر داد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان افزود: در صورتی که حکومت وحدت ملی افغانستان خواستار کمک نظامی روسیه در این کشور است، زمینه‌های این کمک‌ها باید مشخص شود.

مانتیسکی اظهار داشت: اگرچه پیمان امنیتی میان افغانستان و ناتو به امضا رسیده است اما ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان گسترش یافته است بنابراین سازمان ناتو باید در زمینه مبارزه با تروریسم، تجهیزات سنگین در اختیار دولت کابل قرار دهد.

سفیر روسیه در کابل همچنین تمایل و تلاش روسیه در زمینه همکاری‌های غیرنظامی مانند زمینه اقتصادی با افغانستان را اعلام کرد.

وی ادامه داد: مسکو همچنین علاوه بر آمادگی برای اعطای هلیکوپتر و توپخانه به دولت افغانستان، نیروهای افغان را در صورت نیاز و درخواست، در زمینه فنی نظامی مانند تعمیر هلیکوپترهای نظامی آموزش دهد.

مانتیسکی گفت که روسیه تاکنون ۶۳ هلیکوپتر نظامی به افغانستان کمک کرده است.

سفیر روسیه در کابل همچنین چندی قبل در دیدار با “محمد محقق” معاون رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان، خواستار امضای تفاهمنامه امنیتی بین کابل و مسکو شده بود.

“محمد اشرف‌غنی” رئیس‎جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان نیز از روسیه تقاضای تجهیزات سبک و سنگین و بالگردهای نظامی کرده بود.

“جان مک کین” سناتور آمریکایی، در آستانه انتخابات کشورش در مورد شرایط کنونی افغانستان گفته بود که شکست سیاست آمریکا سبب درخواست کمک حکومت وحدت ملی افغانستان از روسیه است.

Author

About Author