مسلمانان هند خواستار تشکیل شورای بین المللی برای اجرای حج شد

مسلمانان هند با برگزاری یک سیمنار در دهلی جدید حرکت عربستان سعودی را در راستای ممنوعیت زائران ایرانی از انجام فرایض حج، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سمینار توسط آل اندیا متحد ملی محاذ به رهبری قاری محمد اعجاز برگزار شد و در آن چهره های برجسته جهان اسلام از فرقه های مختلف حضور داشتند.

دکتر تسلیم احمد رحمانی در رابطه با این مسئله گفت مکه و مدینه به رژیم سعودی تعلق ندارد و او خواستار تشکیل یک شورای بین المللی برای اجرای حج شد.

دکتر حسن کمیلی ادامه داد که حج یک سکوی منحصر به فرد برای یکپارچه سازی و متحد کردن تمام امت اسلامی است اما متاسفانه این سکو به شکل دیگری و برای تفرقه و ایجاد ناآرامی در میان فرقه های مختلف اسلام استفاده می شود .

همچنین مولانا محسن تقوی از مسلمانان خواست تا با میانجی گری در مذاکرات احتمال جنگ بین ایران و عربستان سعودی به حداقل برسانند.این عمل باعث بهبودی سازماندهی حج خواهد شد.

مولانا محمود نیز از عربستان سعودی برای منع ورود کاروان ایرانی گله کرد و اظهار داشت که هیچ رژیمی حق منع هیچکس را از انجام فرایض حج ندارد.

شمس تبریز قاسمی –صاحب ملت طایمز-برای نتیجه گیری از این سمینار از حکم اخیر مفتی اعظم عربستان که ایران را غیر مسلمان دانست انقاد کرد.

عبدالعزیز آل الشیخ مهمترین رهبر مذهبی عربستان سعودی این نظر را یک روز پس از اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای عربستان را به کشتن مسلمانان مجروح در فاجعه حج سال گذشته مکه که هزاران نفر بعد از بازدید از مقدس ترین ساحت اسلام زندگی خود را از دست دادند متهم کرد.

مفتی اعظم عربستان در مصاحبه روزنامه مکه گفت “نظر رهبر ایران “تعجب آور نیست” زیرا که ایرانیان از نسل زرتشتیان هستند یک گروه مذهبی که تلفیقی از اسلام ومسیحیت است و قبل از اینکه اعراب آنجا را فتح کنند. ما باید بدانیم که آنها مسلمان نیستند چون از نوادگان مغ هستند و دشمنی آنها نسبت به مسلمانان به خصوص اهل سنت بسیار کهنه است”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *