مسلح شدن مردم جاغوری برای مقابله با کوماندوهای اسلامی

n00069915-bمردم ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بعد از آنکه دیدند حکومت به دنبال حل مشکل اختطاف باشنده گان این ولسوالی نیستند، تصمیم به مسلح شدن و مبارزه با گروه موسوم به کوماندوهای اسلامی گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد علی احمدی، معاون والی غزنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که بعد از چند مورد گروگان گیری گروه کوماندوهای اسلامی، کاسه صبر مردم لبریز شده و دست به سلاح برده اند.

به گفته وی، گروه کوماندوهای اسلامی وابسته به داعش از حوت سال گذشته که ۳۱ مسافر را در مسیر شاهراه گروگان گرفته بودند، تا حال چهار بار باشنده گان ولسوالی جاغوری را به گروگان گرفته اند و مردم از تصمیم دولت برای حل این مشکل، ناامید شده و کاسه صبر آنها لبریز شده است.

احمدی افزود که به تازه گی سه زن و دو کودک و چند هنرمند در مسیر جاغوری به زابل از سوی کوماندوهای اسلامی گروگان گرفته شده و به دنبال ادامه این کار، مردم قریه های شاه جوی و گوار جاغوری مسلح شده و برای مبارزه و درگیری با این گروه، به کوه ها برآمده اند.

معاون والی غزنی تصریح کرد که افراد این گروه با خانواده هایشان از کشورهای آسیای مرکزی بوده و از مسیر وزیرستان به مناطق تحت کنترول طالبان در ولایت زابل آمده و در آنجا زنده گی می کنند و به دنبال دامن زدن مسایل قومی و مذهبی هستند و در ناآرامی ها دست دارند.

بر اساس معلومات منبع، نیروهای امنیتی پیش از این برای عملیات بر علیه این گروه اقداماتی روی دست داشتند که به دلیل مشکلات پیش آمده در کندز و دیگر ولایات، از این عملیات جلوگیری کرده و مردم بعد از این رویکردها، تصمیم گرفته اند تا خودشان دست به کار شوند و بیم آن می رود که به زودی درگیری بین باشنده گان غزنی و کوماندوهای اسلامی در زابل شروع شود.

این در حالی است که اخیرا از ظهور و حضور داعش و افراد وابسته به آنها، در شماری از ولایت ها، نگرانی هایی در داخل و در بین مقام های کشورهای آسیای مرکزی ایجاد کرده و به همین منظور و برای از بین بردن این گروه در کشور، روسیه بارها پیشنهاد عملیات را داده است که تا حال از سوی مقام های حکومت افغانستان با این درخواست موافقت نشده است.

Author

About Author