مسدود بودن راه خان آباد و آماده گی برای حفظ کندز

4C580F3E-EB5D-460C-8F67-5A8132D13FA9_mw1024_s_nپولیس ولایت کندز از مسدود بودن مسیر راه ولسوالی خان آباد و تدابیر ویژه و شدید برای حفظ و جلوگیری از سقوط کندز خبر می دهد.

هجرت الله اکبری، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت که عملیات شدید تا صبح امروز (۲۸حمل) در چند نقطه کندز جریان داشت.

به گفته وی، در جریان عملیات شب گذشته ۲۸ شورشی طالب کشته و ۳۸ تن دیگر نیز زخمی شده و مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

اکبری افزود که در جریان این عملیات ۳ پولیس محلی کشته و دو پولیس ملی نیز مجروح شد.

در عین حال، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز با اشاره به حمله شدید شورشیان طالب اظهار داشت که مسیر راه ولسوالی خان آباد هم اکنون مسدود بوده و تلاش برای باز شدن این مسیر آغاز شده است.

منبع افزود که با استفاده از تجربه سال گذشته، تمام تلاش جریان دارد تا از سقوط دوباره شهر کندز جلوگیری شود و به همین منظور، در صورت نیاز از کمک هوایی نیروهای خارجی نیز استفاده می شود.

این در حالی است که شورشیان طالب ادعا می کنند که در جریان عملیات عمری، شماری از پوسته ها در نقاط مختلف کندز را به تصرف درآورده و جنگ همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که بر اساس معلومات فرماندهی پولیس کندز، در جریان درگیری روز گذشته نیز ۴۰ شورشی طالب همراه با دو پولیس ملی کشته و ۱۲ شورشی همراه با ۴ پولیس ملی زخمی شده بود.

قابل ذکر است که شهر کندز سال گذشته از سوی شورشیان طالب سقوط داده شده و بعد از ۱۵ روز و با درگیریهای شدید دوباره در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفت.

Author

About Author