مرگ برغنی و عبدالله، مرده باد معامله گران شعار امروز معترضان در کابل

12227764_991146687595883_6724628082485723978_nمعترضان با حمل تابوت هفت جسد سربریده در مقابل ارگ ریاست جمهوری “چهارراهی فواره آب” رسیدند و شعار های چون مرگ برغنی و عبدالله، مرده باد معامله گران، مرگ بر طالبان و داعش و گروهای تروریستی سر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از چندین ولایت خبر رسیده است که مردم ولایت های پروان، کاپیسا، پنجشیر و میدان وردک به طرف کابل در حرکت هستند تا به جمعیتی انبوهی از معترضان در کابل یکجا شوند.

در این گردهمایی و تظاهرات که از غرب شهر کابل آغاز شد هزاران تن از شهروندان شهر کابل اشتراک کرده اند و هم اکنون در چهارراهی پشتونستان مشهور به “فواره آب” در مقابل ارگ ریاست جمهوری هستند.

دیروز و همزمان با انتقال اجساد از غزنی به کابل، شماری از شوراهای مردمی از اقوام مختلف در افغانستان و اتحادیه های صنفی از این راهپیمایی حمایت کردند و حضور شان را در این اعتراض اعلام کرده اند.

در شعارهای معترضان نوشته شده است که هفت شهید بی سر تقدیم به دولت هفت سر.

در حال حاضر جمعیت معترضان در کابل که تابوت بی سر گروگان ها را حمل می کنند به صدها هزار نفر رسیده و جمعیتی عظیمی از مردم به طرف ارگ ریاست جمهوری در حرکت هستند.

بخش های شهر کابل به ویژه مناطق غرب کابل در تعطیلی کامل به سر می برد، دکان ها و فروشگاه ها بسته شده اند.

ماموران پولیس به ویژه نیروهای واکنش سریع در مسیر این اعتراض مستقر شده اند و مسوولیت تامین امنیت معترضان را به عهده دارند.

Author

About Author