مرسی؛ از قدرت کناره گیری نمی کنم

محمد مرسی رئیس جمهور مصر صبح امروز چهار شنبه (۱۲ سرطان) دریک سخنرانی پخش مستقیم تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که از قدرت  کناره گیری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه،  آقای مرسی افراد وابسته به رژیم سابق را مسئول ناآرامی‌های مرگبار در مصر دانست و  خود را نگهبان مشروعیت در نظام کنونی کشور توصیفنموده گفت: علی رغم خواسته مخالفانش مبنی بر کناره گیری از قدرت همچنان بار مسئولیت را بر دوش خواهد کشید.

وی در این سخنرانی صبحگاه ایش تاکید کرد که افراد باقیمانده از رژیم قبلی و عدم تمایل آنها به پیشروی و تلاش برای نگه داشتن مصر در حالت سکون امری غیر قابل قبول است و من بواسطه یک انتخابات دموکراتیک به قدرت رسیده ام و مشکلی با تظاهرات مسالمت آمیز ندارم اما جایی برای خشونت، کشتار و دروغگویی نیست.

به گزارش رسانه های عربی، وزارت صحت عامه مصر اعلام کرده است نیروهای امنیتی با حامیان مرسی در نزدیکی دانشگاه قاهره وارد درگیری شدند و طی آن ۳ نفر کشته و حدود ۹۰ نفر زخمی شدند.

ارتش مصر روز دوشنبه یک مهلت ۴۸ ساعته به مرسی داده بود تا با مخالفان در مورد تقسیم قدرت به توافق برسد اما مرسی روز سه شنبه در یک پیام اینترنتی از ارتش خواست که این ضرب الاجل که به موجب آن قانون اساسی باید به حالت تعلیق درآمده و پارلمان منحل شود، لغوکند.

به دنبال تنش ها و گسترش تظاهرات در مصر، وزرای خارجه، امور گردشگری، محیط زیست، ارتباطات و امور حقوقی درخواست استعفای خود را به نخست وزیر این کشور ارائه کرده اند.

همچنین دو نفر از سخنگویان دفتر ریاست جمهوری و سخنگوی کابینه نیز استعفای خود را اعلام کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *