مرسی، رئیس جمهور برکنارشده مصر به حبس ابد محکوم شد

محمد مرسیدادگاه جنایی قاهره امروزشنبه (۲۹ جوزا) حکم «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده “جاسوسی برای قطر” اعلام و او را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور برکنار شده مصر در این پرونده به “عرضه اسرار دولتی و نظامی به سفارت قطر، گرفتن اسناد طبقه‌بندی شده از مسئولان دولتی و تلاش برای رساندن آنها به قطر و همکاری امنیتی با دوحه که امکان آسیب رساندن به حاکمیت ملی و امنیت مصر در آن وجود داشت” متهم شده‌ بود.

قاضی دادگاه قاهره گفته است که در ۹۹ جلسه به این پرونده رسیدگی کرده است و ۶ تن از متهمان پرونده را مستحق مرگ دانسته و برای آنها حکم اعدام صادر کرد. سه نفر از متهمان از جمله مرسی نیز به حبس ابد محکوم شدند.

محمد مرسی در این پرونده علاوه بر حبس ابد یک حکم ۱۵ ساله حبس نیز دریافت کرد که مربوط به مسائلی غیر از جاسوسی بود.

جلسه پیشین دادگاه در رابطه با پرونده “جاسوسی برای قطر” ۱۸ حمل برگزار شد و در آن ۶ تن از متهمان به اعدام محکوم شدند و جلسه قرائت حکم مرسی و بقیه متهمان پرونده به امروز موکول شد.

دستگاه قضایی مصر علاوه بر این پرونده برای مرسی سه حکم دیگر صادر کرده است؛ مرسی در پرونده “فرار از زندان وادی النطرون” به اعدام، در پرونده “جاسوسی برای حماس” به حبس ابد و در پرونده‌ “درگیری‌ مقابل کاخ ریاست جمهوری” به ۲۰ سال حبس محکوم شده است. هیچ یک از این احکام هنوز نهایی نیست و وی می‌تواند به آنها اعتراض کند.

Author

About Author