مرز شیرخان بندر بسته شد

بازرگانان و راننده‌های معترض، به دلیل مشکل‌آفرینی تاجیکستان در برابر فعالیت‌های تجاری‌شان، مرز شیرخان بندر را برای دومین روز بروی ترافیک مسدود کردند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اعتراض کننده‌گان می‌گویند، نبود کنسولگری تاجیکستان در ولایت کندز و مشکلات حل‌ناشده در آن کشور، آنان را به ستوه آورده و مجبور شدند بخاطر حل این مشکلات، مرز شیرخان بندر را ببندند.
آنان میگویند، بازرگانان و راننده‌گان افغانستان بخاطر انتقال اموال تجاری‌شان به تاجیکستان، ویزه دریافت نمی‌کنند و این موضوع همواره باعث ایجاد مشکل برای آنها در سفر به این کشور می‌شود.
محمد امین یکتن از تاجران افغان می‌گوید، بازرگانان و راننده‌گان تاجیکستان ویزه افغانستان دارند؛ اما تاجران افغان از سوی کشور تاجیکستان ویزه دریافت نمی‌کنند.
وی که به نماینده‌گی از تاجران افغان در مرز شیرخان بندر با خبرگزاری خاورمیانه صحبت می‌کرد، افزود که ۲۵۰ تن از راننده‌گان و بازرگانان تاجیکستانی برای شش ماه از سوی افغانستان ویزه دریافت می‌کنند؛ اما بازرگانان افغان از این سهولت محروم‌اند و باید این سهولت‌ها برای آنان نیز در نظر گرفته شود.
در عین حال سید محمود دانش، سخنگوی والی کندز این اعتراض تاجران افغان را بجا می‌داند و می‌گوید؛ بخاطر حل مشکلات آنان تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند.
آقای دانش گفت، نامه‌هایی برای حل مشکلات تاجران افغان در شیرخان بندر به مرکز کشور فرستاده‌اند و تلاش دارند تا این مشکل را از راه دیپلوماتیک حل کنند.
بازرگانان افغان خواستار ایجاد کنسولگری تاجیکستان در کندز هستند و هشدار می‌دهند تا زمانی‌که مشکلات تجاری آنان در کشور تاجیکستان برطرف نشود این مرز را باز نخواهند کرد.
مرز شیرخان بندر در پی این اعتراض از دیروز (شنبه ۲۶حمل) مسدود شده است.
محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *