مردم ولایت پروان شاهراه شمال را مسدود کردند

نیروهای خارجی بامداد امروز دوشنبه (۸ سرطان) با حمله بر یک دیپوی سلاح که گفته می شود مربوط به جنرال جان احمدبایانی، یکی از

Protest-in-Charikar-Parwanنیروهای خارجی بامداد امروز دوشنبه (۸ سرطان) با حمله بر یک دیپوی سلاح که گفته می شود مربوط به جنرال جان احمدبایانی، یکی از فرماندهان جهادی در ولایت پروان بوده است، تمامی این تسلیحات را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پس از این رویداد، حامیان این فرمانده به جاده‌ها ریخته وضعیت را در این ولایت متشنج ساخته اند که باعث مسدود شدن شاهراه شمال شده است.

تظاهرکنندگان خشمگین، شعار “مرگ بر امریکا” و “زنده باد مجاهدین” سر دادند و از فرمانده جان احمدبایانی، اعلام حمایت کردند. برخی از تظاهرکنندگان حکومت را در همدستی با امریکا متهم می کنند.

در همین حال، داکترعبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی حامیان این فرمانده محلی به آرامش دعوت کرد.

رییس اجراییه در نشست امروز شورای وزیران گفت: به دلیل نگرانی از وضعیت کنونی در ولایت پروان، وزارت معارف تصمیم گرفته است که مکاتب را رخصت اعلام نماید.

وی با تاکید بر حمایت از مجاهدین در کشور، خاطر نشان کرد که به هیچ فردی اجازه نمی دهد بر ضد مجاهدین توطیه نماید.

تاکنون نظامیان خارجی در این زمینه واکنش نشان نداده اند، اما گزارش‌های تایید نشده می‌رساند که هدف این حمله نظامیان خارجی از بین بردن یک ذخیره گاه مهمات در منزل مسکونی این فرمانده محلی بوده است.

Author

About Author