مردم افغانستان با ابتدایی ترین ابزار و سلاح در برابر ارتش تا دندان مسلح شوروی پیروز شد

رئیس مرکز فرهنگی و اجتماعی «تبیان» می گوید که مردم افغانستان با ابتدایی ‌ترین ابزار و سلاح در مقابل ارتش تا دندان مسلح شوروی قرار گرفته و با محوریت قرآن و کلمه پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم گرامیداشت از ۲۶دلو و روز مادر، امروز (۲۷دلو) در مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدامین زاهدی، رئیس مرکز تبیان، دلیل حمله شوروی سابق را حکومت حاکم در افغانستان دانست که تنها به فکر خودش بوده و به مردم اهمیت نمی داد.

به گفته وی، در شش جدی ۱۳۵۸ ارتش تا دندان مسلح شوروی سابق با هواپیماهای غول پیکر روس وارد کشور شده و این حمله باعث شد تا مردم افغانستان دست به جهاد بزنند.

زاهدی افزود که مردم مجاهد افغانستان با ابتدایی ترین وسایل و با محوریت قرآن و کلمه وحدت، در یک صف واحد در مقابل یکی از قدرتمندترین ارتش های آن روز دنیا قرار گرفته و سرانجام در ۲۶ دلو ۱۳۶۸ به پیروزی رسید.

این عالم دین می گوید که بعد از خروج سربازان شوروی، در سال ۱۳۷۱، مجاهدین در مقابل دست نشانده های شوروی پیروز شدند و حکومت تشکیل دادند؛ اما غرب از بیم ایجاد یک حکومت اسلامی، درصدد تخریب آن برآمد.

در عین حال، سجاد عباسی، عالم دین و تحلیلگر سیاسی در این مراسم گفت که جنگ جهانی چهارم با واقعه ۱۱ سپتمبر شکل گرفت، این جنگ، تقابل بین قطب اسلام و قطب لیبرالیسم غرب و جبهه کفر است.

به گفته وی، مطابق با تاریخ، پنج جنگ جهانی دیده می شود که سه جنگ جهانی ختم شده و جنگ چهارم و پنجم آن در جریان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *