مردان همجنسگرای افغان و افزایش بیماری ایدز!

File_2012521143193وزارت صحت عامه افغانستان ضمن تجلیل از روز جهانی ایدز “HIV” از افزایش این بیماری کشنده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه گفت که این وزارت تاهنوز ۱۸۰۰ واقعه مثبت بیماری ایدز را تثبیت کرده است.

به گفته وی، این بیماری اکثرا از طریق استفاده موادمخدر، همجنس گرایی در میان مردان افغان و تزریق مشترک سرنچ در میان افراد بوده است.

وزیر صحت عامه، افزایش بیماری ایدز را در افغانستان خطرناک می داند و می گوید هر چند تا هنوز به تناسب کشورهای بیرونی، کم است؛ اما اگر جلو آن گرفته نشود؛ خطرناک خواهد شد.

در همین حال گفته می شود که عالمان دینی و وزارت حج و اوقاف نیز، برای جلوگیری از این بیماری، تعهد کرده اند تا مردم را آگاهی داده و مبارزه کنند.

عالمان دینی می گویند که جامعه جهانی در امر مبارزه با موادمخدر، حکومت افغانستان را همکاری نکرده و این وزارت خود نیز، کاستی های زیادی را در امر کاهش استفاده موادمخدر کوتاهی کرده است.

گفتنی است که از بیماری ایدز، ۳۶ میلیون انسان در جهان رنج می برند و در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از یک میلیون نفر در نتیجه این بیماری جان های شان را از دست داده اند؛ اما در افغانستان این بیماری کمتر است و کسانی با این بیماری مبتلا اند که معتاد به موادمخدر اند.

Author

About Author