مرحله سوم کاریابی با هزینه بیش از دو میلیارد افغانی

وزارت احیا و انکشاف دهات از آغاز مرحله سوم کاریابی در ۱۹ ولایت کشور با هزینه دو میلیارد و ۷۶۵ میلیون افغانی خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات در نشست خبری امروز (۲۷میزان) گفت که مرحله سوم کاریابی هفته آینده آغاز می شود.

رستمی اظهار داشت که این برنامه در ۱۹ ولایت کشور که شامل ۷۷ ولسوالی و یا ۶۲۷۹ قریه می شود، به صورت عملی تطبیق شده و تا ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود که در این مرحله ۶۵۰۰ پروژه انکشافی بازسازی شده و کار حفظ و مراقب آنها به صورت عملی انجام شده که این امر زمینه کاریابی و اشتغال موقت برای ۲۹۵ هزار تن از باشنده گان این ولایت ها را فراهم می کند.

رستمی عملی شدن این برنامه را در کاستن بیکاری مفید دانسته و اظهار داشت که تلاش ها برای ادامه این روند بعد از ماه مارچ سال آینده میلادی نیز آغاز شده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات به بودجه انکشافی این وزارت اشاره کرده و گفت که با گذشت ده ماه از سال مالی ۱۳۹۵، بیش از ۷۰درصد بودجه انکشافی وزارت احیا و انکشاف دهات مصرف شده است.

به گفته وی، در مدت ده ماه گذشته از سال مالی، ۱۰ هزار و ۳۷۹ پروژه در کشور در بخش های حمل و نقل، آبیاری، سرک سازی، زراعت، معیشت، تعلیم و تربیه و غیره به ارزش ۳۰۱ اعشاریه یک میلیون دالر تطبیق شده و کار ساخت ۱۲۴۳ پروژه به ارزش ۱۶۲ اعشاریه ۳ میلیون دالر نیز جریان دارد.

رستمی اظهار امیدواری کرد که تا آخر سال مالی بیش از ۸۰ درصد بودجه انکشافی وزارت احیا و انکشاف به مصرف برسد که در نوع خود قابل توجه است.

این در حالی است که عدم مصرف بودجه انکشافی از جمله کم کاری ها و سومدیریت در وزارت ها و ارگان های دولتی کشور یاد شده و نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *