مراسم عاشورای حسینی در سراسر افغانستان برگزار شد

مراسم عاشورای حسینی در کابل با حضور رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با دیگر مقامات بلند پایه افغانستان به صورت باشکوه و در فضای معنوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  صدهها هزار نفر از مردم افغانستان در شهرهای مختلف و کوچک و بزرگ کشور مراسم سالگرد شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را با سینه زنی و در فضای کاملا غم و اندوه برگزار کردند .

این در حالیست که اشرف غنی با حضور در یک مرکز اهداء خون به مناسبت شهادت امام حسین ع مقداری از خون خود را اهدا کردند .

رئیس جمهور افغانستان سپس با حضور در حسینیه نبی اکرم (ص) در مراسم شهادت امام حسین (ع) شرکت کرد، در این مجلس همچنین برخی از مقامات عالی رتبه دولتی نیز شرکت کردند .

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی نیز با حضور در چند مجلس عزا از جمله در حسینه فاطمه زهرا (س ) یاد و خاطره امام حسین و ۷۲ تن از یاران باوفایش در صحرای کربلا را گرامی داشت .

از سو ی دیگر در شهرهای مختلف افغانستان از جمله کابل ، مزار شریف و هرات صدها هزار نفر در خیابانهای اصلی مجالس عزا و سینه زنی را برگزار کردند .

 تدابیر امنیتی شدیدی نیز در  اطراف مراسم عزاداری از سوی پولیس و امنیت ملی برای جلوگیری از هر نوع اقدام خرابکارانه و تروریستی از سوی گروههای تکفیری و طالبان به مورد اجرا گذاشته شده بود.

عاشورا در افغانستان تعطیل عمومی است و تمامی مراکز آموزشی و تجاری بسته می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *