مذاکرات پنهانی روسیه با طالبان افغانستان

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستانضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان با ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان تایید کرده است که مسکو برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با طالبان افغان رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس مذاکره پنهانی مسکو و طالبان افغان برای مبارزه با داعش در افغانستان را تایید کرده است.

وی افزود که طالبان افغان و پاکستانی گروه تروریستی داعش را به رسمیت نمی‌شناسند بنابراین با روسیه منافع مشترک دارند و احتمال همکاری مشترک وجود دارد.

پیش از این نیز روزنامه “دیلی بیست” اعلام کرده بود که طالبان افغانستان با کشورهای همسایه از جمله روسیه تماس‌های مخفیانه داشته است.

هدف این ارتباطات پنهانی، تلاش روسیه برای جلوگیری از نفوذ و گسترش افراد وابسته به گروه داعش عنوان شد.

چندی قبل “عبدالرشید دوستم” معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز با سفر به روسیه تلاش کرد تا روابط کشور را با کشورهای شوروی سابق تقویت کند.

آقای دوستم می گوید که تمام کشورهای شوروی سابق از جمله روسیه خواستار مبارزه با گروه داعش و نفوذ افراط‌گرایی در منطقه هستند.

یکی از فرماندهان سابق و عضو کمیته نظامی طالبان که نخواست نامش فاش شود نیز گفته بود که رویکرد جهانی آمریکا و تهدید گروه داعش باعث شده تا منافع، اهداف و سیاست‌های طالبان و روسیه به هم نزدیک شود.

وی گفته بود که ما می‌توانیم همکاری‌ بیشتری را با در نظر گرفتن اوضاع خاورمیانه ادامه دهیم.

Author

About Author