مذاکرات روی پیمان امنیتی افغانستان و امریکا به حالت تعلیق در آمد

شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان در تازه ترین مورد ادامه مذاکرات و گفتگوی دو جانبه روی پیمان امنیتی افغانستان و امریکا را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، به نقل از اعلامیه ارگ ریاست جمهور در کابل دور چهارم  مذاکرات روی چگونگی پیمان امنیتی (قرارداد) میان امریکا و افغانستان، از جانب دولت کابل به حالت تعلیق در آمده است.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری کشور که نسخه از آن به خبرگزاری خاور میانه فرستاده شده است، دور چهارم مذاکرات میان هیات های جمهوری اسلامی افغانستان و ایالات متحده امریکا به دلیل تناقضات میان گفتار و عملکرد ایالات متحده امریکا در رابطه با روند صلح،به حالت تعلیق در آورده شده است.

گفتنی است که مذاکرات روی چگونگی پیمان امنیتی افغانستان و امریکا میان هیات بلند پایه دو کشور در کابل جریان داشت،

از زمان آغاز این مذاکرات که سه مرحله را در برگرفته نزدیک به یک سال می شود که میان مقامات افغانستان امریکا ادامه دارد و قرار است این سند مهم امنیتی بعد از تفاهم دولت افغانستان برای تصویب و امضای آن در لوی جرگه عمومی تصمیم گرفته شود.

مسایل جنجال بر انگیز  چگونگی این سند امنیتی، دادن مصئونیت قضایی برای سربازان امریکایی در کشور است که دولت و مردم افغانستان مسئونیت قضایی را برای آنان در داخل کشور نمی پذیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *