مذاکرات دولت پاکستان با گروه طالبان به تعلیق افتاد

کمیته مذاکره کننده دولت اسلام آباد با گروه طالبان در پی کشته شدن ۲۳ تن از نیروهای امنیتی پاکستان توسط این گروه، از تعلیق این مذاکرات تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تیم مذاکره کننده دولت پاکستان امروز دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد در شرایطی که اعضای طالبان نیروهای امنیتی این کشور را هدف حمله قرار می دهند، ادامه مذاکرات مفهومی ندارد.

مسئولان گروه مذاکره کننده دولت پاکستان همچنین تاکید کردند که طالبان باید درباره قتل ۲۳ تن از نیروهای امنیتی پاکستان پاسخ دهد.

قرار بود گروه های مذاکره کننده دولت پاکستان و گروه طالبان امروز دوشنبه گفت و گوهای خود را ادامه دهند که در حال حاضر این دور از مذاکرات به تعلیق در آمده است.

عمر خراسانی، سخنگوی طالبان در منطقه قبایلی “مهمند ایجنسی” در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غرب این کشور ادعا کرد که اعضای این گروه روز یکشنبه ۲۳ تن از نیروهای امنیتی پاکستان موسوم به اف سی (FC) که در ماه جون سال ۲۰۱۰ (جوزای ۱۳۸۹)، توسط این گروه ربوده شده بودند را به قتل رساندند.

خراسانی در همین حال هشدار داد که اگر دولت پاکستان سیاست های خود را تغییر ندهد، اقدامات مشابهی در آینده انجام خواهد شد و عملکرد طالبان سخت تر خواهد بود.

این ۲۳ نفر یکشنبه در مکانی ناشناس در مهمند به قتل رسیدند.

بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، کشتن این افراد توسط گروه تحریک طالبان نشان می دهد این گروه با مذاکرات صلحی که با دولت آغاز شده است، موافق نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *