مذاکرات بین الافغانی تا توافق امریکا تعلیق است

نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می گوید که مذاکرات بین الافغانی صلح بعد از توافق امریکا با طالبان مسلح صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد گفته است که صحبت های زیادی در مورد نشست بین الافغانی صلح شنیده می شود؛ اما این صحبت ها بعد از توافق امریکا و طالبان انجام می شود.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است «صحبت ها دربارۀ نشست بین‌ الافغانی در کابل زیاد است. برای مشخص شدن این نشست پس از آنکه ما توافقنامه ‌های خود را پایان رساندیم، مذاکرات میان حکومت و طالبان آغاز خواهد شد.»

به گفته خلیلزاد، این گفتگوها میان نمایندگان طالبان و یک هیئت مذاکره‌ کننده همه ‌شمول با حضور مقام‌ های دولتی، نمایندگان احزاب، فعالان جامعه مدنی و زنان انجام خواهد شد.

خلیلزاد در حالی این گفته ها را بیان می کند که قرار است بعد از دیدار با رهبران حکومت افغانستان برای دور هشتم گفتگوها با طالبان به قطر برود.

از سوی دیگر، طالبان در اعلامیه ‌ای گفته اند که مذاکرات بین ‌الافغانی پس از اعلام زمان خروج سربازان امریکایی از افغانستان آغاز خواهد شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توئیتر خود گفته است: «مذاکرات بین ‌الافغانی با تیم مشترک همه جهت‌ های سیاسی خواهد بود. اداره کابل به حیث حکومت نه، بلکه به عنوان یک طرف گفتگو حضور خواهد داشت.»

در حالی که طالبان مسلح تاکید کرده اند که حکومت افغانستان تنها به عنوان یک طرف گفتگوها در نشست حضور می یابد؛ دیروز وزیر دولت در امور صلح اعلام کرد که قرار است تا دو هفته دیگر مذاکرات مستقیم میان نمایندگان حکومت و طالبان آغاز شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *