مدیرگمرک اسلام قلعه ۱۰۰هزار دالر اختلاس کرده است

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

برخی از مسئولان بخش های خصوصی در ولایت هرات از دست داشتن مدیر گمرک بندر اسلام قلعه در فساد مالی خبر میدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان میگویند شمس الرحمان صافی، مدیر گمرک اسلام قلعه در آخرین مورد چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار دالر را اختلاس کرده و در برخی موارد اقدام به زورگیری کرده است.

عبداللطیف مدد، یکتن از مسئولان بخش های خصوصی و عضو هیئت رهبری اتحادیه  کمیشن کاران افغانستان در گفتگو به خاور میانه بیان داشت: مدیر گمرک اسلام قلعه ولایت هرات در چندین قضیه دست به فساد مالی و سوء استفاده از وظیفه زده که در این رابطه اسناد موثق و محکمه پسند موجود میباشد.

او میگوید در آخرین مورد این شخص مبلغ ۱۰۰ هزار دالر را به طور غیر قانونی از حدود ۳۰ تن از کمیشن کاران دریافت کرده و پس از آن اقدام به زورگویی کرده است.

بر اساس گفته های مدد، دامنه ی فساد اداری در شعبه ی مدیر گمرک اسلام قلعه به صورت گسترده میباشد و در این زمینه ایجاب میکند تا هیئتی حقیقت یاب از مرکز کشور به ولایت هرات اعزام شوند.

این عضو اتحادیه کمیشن کاران افغانستان همچنان می افزاید: که چندی پیش شمس الرحمان صافی، مدیر گمرک اسلام قلعه در یک اقدام غیر قانونی و بی جهت دست به بازداشت ۵ تن از کمیشن کاران زده بود.

او میگوید از این اقدام وی هیچ یک از ارگانهای امنیتی مطلع نبوده اند.

عبداللطیف مدد دلیل این افشاگری خود را مقابله با فساد اداری و برخورد با افراد زورگیر عنوان میدارد.

از سویی دیگر شمس الرحمان صافی، مدیر گمرک اسلام قلعه ی ولایت هرات میگوید: این ادعا ها کاملا بی اساس بوده و تبلیغاتی منفی بر علیه اداره اش میبباشد.

بر اساس گفته های صافی اگر هریک از شخصیتهای حقیقی و یا حقوقی ادعایی بر علیه وی دارند میبایست از طریق ارگانهای عدلی و قضایی پیگیر شوند و اسناد خود را افشا سازند.

مدیر گمرک اسلام قلعه، گفته های آقای مدد را ناشی از خصومتهای شخصی میداند.

در همین حال محمد طاهر عنبری، رئیس اداره ی عالی مبارزه با فساد اداری غرب افغانستان میگوید: پیش از این نیز گزارشهایی از موجودیت فساد اداری در گمرکهای ولایت هرات به دست رسیده بود اما در این رابطه اسناد موثقی ارائه نشد.

او میگوید در صورت اینکه اسناد قوی و محکمه پسند در دسترس اداره اش قرار گیرد، به زودترین فرست اقدام به روشن شدن قضایا خواهند کرد.

رئیس اداره ی مبارزه با فساد اداری غرب کشور همچنان افزود: ایجاب میکند تا برای ریشه کن سازی فساد اداری در ادارات دولتی هرات، کسانی که اسناد و یا شواهدی در دست دارند، با این اداره شریک سازند.

گمرک اسلام قلعه در مرز میان استان خراسان جمهوری اسلامی ایران و ولایت هرات واقع است.

گفتنی است که بیشترین مواد اولیه ی مورد نیاز غرب نشینان کشور از این طریق وارد میشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *