مخالفت مجلس نمایندگان با طرح تعدیل قانون رسانه‌ های همگانی

بعد از آنکه مسوولان رسانه ها و خبرنگاران با طرح تعدیل قانون رسانه های همگانی مخالفت کردند، مجلس نمایندگان نیز مخالفتش با این طرح را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجلس نمایندگان امروز (٢سرطان) مخالفت خود را طرح تعدیل قانون رسانه های همگانی را اعلام کرد.

نمایندگان در مجلس می گویند که آزادی بیان و رسانه ها در سالهای اخیر یکی از دستاوردهای مهم بوده و دولت نباید با آن مبارزه کند.

کمیسیون تقنین مجلس نمایندگان نیز می گوید که این طرح تحت بررسی قرار دارد و تلاش برای ایجاد محدودیت در برابر آزادی بیان و رسانه ‌ها در آستانه گفتگوهای صلح نگران کننده ‌است.

از سویی هم، وحید عمر، مشاور رئیس جمهور در حساب توئیتر خود نگاشته است: «هر گونه تعدیل در قانون رسانه ‌ها مستلزم بحث و نظرخواهی با تمام شرکا به شمول نهادهای رسانه‌یی است. هدایت رئیس‌ جمهور واضح است.»

وی تاکید دارد که هیچ تعدیلی در قانون رسانه ها نخواهد آمد مگر اینکه به منظور بهبود وضعیت آزادی بیان باشد.

عمر می گوید: «برای فعلا هیچ نیازی به تعدیل قانون رسانه ‌ها دیده نمی ‌شود».

قابل ذکر است که بر اساس طرح تعدیل در قانون رسانه‌ های همگانی که حکومت در تلاش تصویب آن از سوی مجلس نمایند‌گان است، افشای منبع خبرنگار بی حکم دادگاهِ با صلاحیت به کارمندان دولتی چون پولیس، امنیت و سارنوالی، سپردن صلاحیت بررسی و فیصله دربارۀ پرونده‌ های تخطی رسانه‌ ها به کمیسیون رسید‌گی به تخطی‌ های رسانه‌ ای به جای دادگاه، زمینه ‌سازی برای سانسور و محدودسازی در برنامه‌ های خارجی رسانه ‌ها و آسان سازی لغو جواز کار رسانه ‌ها از بخش‌ های نگران کننده آن است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *