مخالفت رژیم اسرائیل با تصویب معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای

طبق گزارش رسمی دبیرخانه فنی موقت CTBT؛ خانم لاسینا زیربو (دبیر اجرایی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای) در سفر سه روزه

طبق گزارش رسمی دبیرخانه فنی موقت CTBT؛ خانم لاسینا زیربو (دبیر اجرایی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای) در سفر سه روزه وی به فلسطین اشغالی هیچ نتیجه خاصی در خصوص تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بدست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این سفر با تنی چند از مقامات بلندپایه رژیم اسرائیل از جمله یووال اشتینیتز (Yuval Steinitz) وزیر اطلاعات و امور راهبردی، شائول چورف (Shaul Chorev) رییس سازمان انرژی اتمی و زیپی لیونی (Tzipi Livni) وزیر پیشین دادگستری و امورخارجه دیدار نمود.

دبیر اجرایی کمیسیون مقدماتی مصاحبه‌های متعددی را نیز با رسانه‌های بین‌المللی مانند بی.بی.سی و رسانه‌های رژیم اسرائیل در تل آویو، اورشلیم و رامات گان (محل برگزاری کارگاه CTBT) انجام داده است.

بنا به اعلام دبیرخانه فنی موقت CTBT‌ زیربو در دیدار با وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل وی را در جریان تازه‌ترین تحولات در زمینه معاهدهCTBT‌ و سازمان مسئول آن از جمله دستاوردهای خاص از IFE14‌ و پیشرفت‌ها و اصلاحات رژیم راستی‌آزمایی معاهده قرار داده است.

مقامات رژیم اسرائیل واکنش‌های تندی به صحبت‌های داشته‌اند. از جمله واکنش سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم اسرائیل به اظهارات زیربو که در پایان متن مصاحبه‌اش با جروزلم پست گنجانده شده است. سخنگوی سازمان مزبور در این زمینه به صراحت اعلام کرده است: «مسئله تصویب معاهده در اسرائیل به عنوان نتیجه تحولات منطقه‌ای تعیین خواهد شد. اسرائیل درباره این موضوع طبق منافع خود تصمیم خواهد گرفت. اسرائیل از مخالفت کشورهای کلیدی منطقه – مصر و ایران – با عملیات ایستگاه های نظارتی CTBTO در خاک آنها نگران است.»

Author

About Author