مخالفت جمهوری خواهان با تصمیم ترامپ

سناتور برجسته حزب جمهوری‌ خواه امریکا در واکنش به تصمیم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، این تصمیم را برای منافع و امنیت امریکا زیان‌ بار دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لندسی گراهام ضمن اینکه خواستار نشست اضطراری سنای امریکا شد؛ معتقد است که «جیمز متیس»، وزیر دفاع استعفا داده امریکا نیز باید در این نشست حضور داشته باشد.

به گفته گراهام، در این نشست سناتورها، از مقام های عالی رتبه دولتی درباره برنامه خروج نیمی از سرباز امریکایی از افغانستان سوال خواهند کرد و جزئیات آن را کسب خواهند کرد.

وی با تاکید بر خطرناک بودن تصمیم تازه ترامپ، برای منافع و امنیت امریکا، به گروه تروریستی داعش اشاره کرده و اظهار داشت که این گروه در افغانستان نسبت به سال گذشته قدرتمندتر شده و می تواند منافع امریکا را به خطر بیاندازد.

این در حالی است که روز گذشته خبری مبنی بر خروج نیمی از نیروهای امریکایی از افغانستان به نشر رسید و در پی آن، جمیز متیس، وزیر دفاع این کشور نیز از سمتش استعفا داد.

با این حال، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در پیوند به تصمیم دونالد ترامپ، گفت که خروج نیروهای خارجی بر روند تامین امنیت افغانستان تاثیر نخواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *