مخالفت جدی شورای نامزدان با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ضمن مخالفت با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان، می گوید که کمیسیون انتخابات نباید اشتباه «بزرگ» و به شدت «بحران آفرین» را مرتکب شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در نشست امروز (۲۰قوس) خود تاکید کردند که اعلام نتایج فعلی انتخابات، «تقلبی» است.

شورای نامزدان تصریح کرد که نشر نتایج تقلبی انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، اشتباه بزرگ و به شدت بحران آفرین بوده و پیامدهای آن به این کمیسیون بر می ‌گردد.

شورای نامزدان با نشر اعلامیه ای گفته است «با صراحت تمام اعلام می‌ نماییم که کمیسیون، اشتباه تاریخی کمیسیون قبلی را که با همین روش غلط، امروز در زندان به سر می ‌برند؛ تکرار نکنند.»

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد که اگر به هشدارهای آنها توجه جدی صورت نگیرد و کمیسیون تصامیم عجولانه بگیرد، نتایج «تقلبی» انتخابات را نامشروع دانسته و همزمان با آن، اقدامات اساسی روی دست خواهند گرفت.

این شورا در حالی با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مخالفت می کند که داکتر عبدالله عبدلله، رییس دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» را نیز پیش از این، واکنش نشان داده و نسبت به این اقدام کمیسیون انتخابات هشدار داده بود.

با این حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نشست روز یکشنبه (۱۷قوس) کمیسیون مستقل انتخابات را نیز یک نشست فرمایشی، سمبولیک، عوام ‌فریبانه، غیرمؤثر و فاقد معیارهای انتخاباتی دانست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *